فرهنگ اشتغال‌زایی میان مردم و مسوولان نهادینه شود

قم-ایرنا- رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر ضرورت پیوند طرح‌های اشتغال‌زایی با مراکز علمی و اتکا به دانش‌بنیان بودن، گفت: رسیدن به اهداف تعیین‌شده در حوزه اقتصاد زمانی ممکن می‌شود که فرهنگ اشتغال‌زایی در بین مردم و مسوولان نهادینه شود.

آیت‌الله محمود رجبی در اختتامیه نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی طی سخنانی بیان کرد: اشتغال‌زایی در سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور نقش بی‌بدیلی دارد و لازم است اندیشمندان اقتصادی ضمن تبیین اهمیت اشتغال، آسیب‌های احتمالی را نیز روشن و درباره آن‌ها تدبیر کنند.

وی بابیان اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی و روانی موجود در جامعه صرفاً با بهبود اقتصاد قابل‌کنترل است، گفت: فرهنگ‌سازی، دانش‌بنیان بودن، هم‌افزایی، قابلیت اجرایی شدن طرح‌ها اشتغال‌زایی و داشتن روحیه جهادی برای رسیدن به تولید ملی، پنج شرط اساسی رونق اشتغال در کشور است.

رجبی بابیان اینکه بدون دانش‌بنیان بودن طرح‌های اشتغال‌زایی به‌جایی نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد هر جا روحیه جهادی وجود داشته کشور مسیر تعالی و پیشرفت را به‌درستی دنبال کرده است.

وی بابیان اینکه فلسفه آفرینش انسان عبودیت است، گفت: طبق روایات و احادیث دینی اشتغال بخش اصلی تمام عبادات اسلامی را شامل می‌شود و در برخی از روایات از اشتغال به‌عنوان مطالبه خداوند متعال از انسان برای آبادانی جهان یادشده است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اشتغال آفرینان عاملان خداوند متعال در جهاد اقتصادی هستند؛ اشتغال در بین پیامبر گرامی خدا و ائمه عصمت و طهارت دارای ارزش و جایگاه خاصی بوده و آن‌ها هرگز عمر خود را به بطالت نمی‌گذاردند.

"نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی" به همت دانشگاه قم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یک هفته و با حضور ۲۰ استاد کارآفرینی و ۴۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و طلاب  در دانشگاه قم برگزار شد./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha