۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84832893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: غرب و انگلیس از طرح کی‌یف در ربودن هواپیماهای روسیه حمایت کرده‌اند

تهران-ایرنا- سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد، تلاش اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین برای ربودن هواپیماهای نیروهای هوافضای روسیه با حمایت دستگاه های اطلاعاتی غرب و عمدتا سرویس های ویژه اطلاعاتی انگلیس انجام شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از یکی از ماموران FSB  در مصاحبه کانال تلویزیونی «راشیا-۲۴» نوشت: واضح است که این عملیات با حمایت دستگاه های خاص اطلاعاتی غرب و مهم تر از همه انگلیس انجام شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه همچنین اعلام کرده که «کریستو گروزوف» (Christo Grozev) خبرنگار وبسایت روزنامه نگاری تحقیقاتی «بلینگ کَت» (Bellingcat) (که به عنوان عامل بیگانه در روسیه شناخته می شود) در این عملیات شرکت داشته است.

به نوشته راشاتودی، وی به عنوان راننده در مسکو راه پیدا کرده بود تا پیش‌پرداخت را به خلبان‌های روسی که گفته می‌شود با شرکت در عملیات هواپیماربایی موافقت کرده بودند، تحویل دهد.

مامور FSB همچنین گفت: ما می دانیم که گروزوف با سرویس اطلاعات مخفی انگلیس، آم ای ۶، در ارتباط بوده است.

وی افزود: دستگاه اطلاعات اوکراین به تازگی از مخفی کردن روابط خود با سرویس های اطلاعاتی خاص در کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خودداری کرده و به دنبال روابط نزدیک تر با حامیان خود از واشنگتن و لندن است.

پیشتر سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داده بود که عملیات تحت حمایت ناتو توسط اداره اصلی اطلاعات در وزارت دفاع اوکراین را برای ربودن جنگنده های نیروهای هوافضای روسیه کشف و خنثی کرده است.

بر اساس ویدئوی ضبط شده از مکالمه ای با یک مامور اطلاعات نظامی اوکراین،آنها آماده بودند برای ربودن هواپیمای روسیه تا ۲ میلیون دلار پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha