فرماندار بهار: سفر رییس جمهور به استان همدان موجب رشد و توسعه همه جانبه منطقه خواهد شد

همدان- ایرنا- فرماندار شهرستان بهار از توابع استان گفت: سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به همدان و شهرستان های تابعه به طور حتم با توجه به برنامه ریزی و تدابیر اندیشیده شده در راستای سیاست های دولت مردمی سیزدهم، منجر به رشد و توسعه همه جانبه و پایدار این منطقه خواهد شد.

روح اله نباتی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی و بازنگری رهاورد ۲۹ سفر استانی آیت الله رییسی، نشان دهنده تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی و روند توسعه ای استان ها است که به طور یقین تجربه این سفرها موجب بهره مندی بیشتر مردم استان همدان در سی امین سفر استانی دولت از این حضور پربرکت خواهد شد.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ طرح و پروژه اقتصادی و عمرانی مربوط به شهرستان بهار برای ارائه در سفر رییس جمهور به این استان تهیه و پیشنهاد شده است که مهم‌ترین آنها تعریض محور گردشگری همدان- بهار- گل تپه- غار علیصدر و اجرای تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی بهاران است.

به گفته وی، ۲ پروژه اجرای زیرگذر ایست و بازرسی شهید زارعی(تقاطع محور ارتباطی همدان به سنندج) و تکمیل مسیر کنارگذر غربی همدان با هدف کاهش بار ترافیکی و سوانح رانندگی نیز از جمله دیگر طرح های مهم پیشنهادی این شهرستان برای ارائه در سفر ریاست جمهوری است.

فرماندار شهرستان بهار همچنین اجرای شبکه فاضلاب مناطق شهری، ایجاد مجتمع آبرسانی، سالن های ورزشی شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و بهسازی محور صالح آباد را از دیگر طرح های پیشنهادی این شهرستان برای طرح و تصویب در سفر استانی هیات دولت عنوان کرد.

نباتی درباره مزیت ویژه سفر استانی رییس جمهور به همدان به عنوان سی امین سفر استانی نیز گفت: این مهم منجر به ایجاد فرصتی برای استفاده از تجربیات سفرهای گذشته و همچنین برنامه ریزی مناسب در راستای تهیه دقیق و کارشناسی طرح های پیشنهادی برای استفاده حداکثری از برکات این سفر در راستای رشد و توسعه استان شده است.

وی گفت: شهرستان بهار با توجه به قرار گرفتن در مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات(کشور عراق) و همچنین شاهراه ارتباطی مرکز به غرب کشور از موقعیت راهبردی ممتاز و ویژه ای برخوردار است که جذب اعتبارات برای توسعه، بهبود و ایمن سازی مسیرهای ارتباطی استان و شهرستان، موجب رونق صنعت گردشگری، ارتقای ایمنی سفر و رفاه و آسایش مردم خواهد شد.

فرماندار بهار همچنین با اشاره به ظرفیت های قابل توجه کشاورزی شهرستان بهار و همچنین شهر لالجین با عنوان جهانی سفال، افزود: تصویب طرح های مرتبط با این ظرفیت ها در سفر استانی رییس جمهور تحولی اساسی در رونق بخش کشاورزی و اقتصاد صنعت گردشگری در این شهرستان ایجاد می کند.

شهرستان بهار با ۱۱۹ هزار نفر جمعیت، سه بخش، ۶ دهستان و ۷۷ روستا در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان واقع شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنج‌شنبه ۶ مردادماه به همراه جمعی از اعضای هیات دولت و در سی امین سفر استانی دولت سیزدهم به استان همدان سفر می کند.

دیدار با مردم، نخبگان، خانواده‌های معظم شهدا، بازدید از برخی طرح ها و پروژه های اقتصادی، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های  سی امین سفر استانی رییس جمهور به استان همدان است. 

همزمان با حضور رییس دولت مردمی سیزدهم در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و با برنامه‌ریزی انجام شده، جمعی از وزرا و مسئولان عالیِ دولت به شهرستان های تابعه استان سفر خواهند کرد و ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان‌ها، مسائل مربوطه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌دهند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha