امام جمعه سمنان: دانش‌آموزان در مدارس با برنامه‌های متنوع به نماز جماعت جذب شوند

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: اقامه نماز جماعت با توجه به حضوری شدن مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیران مدارس با آماده کردن فضای مناسب و جذاب و برنامه‌های متنوع دانش آموزان را برای انجام این فریضه الهی تشویق و ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی روز دوشنبه در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در دفتر امام جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش و پرورش محیطی معنوی دارد گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، هدف تربیت جوان، مومن و انقلابی و جهادی است و فرقی نمی کند که آموزش و پرورش یا حوزه این هدف را انجام دهد این یک وظیفه مشترک است و همه در آن نقش دارند.

وی افزود: مربیان نقش اساسی در فرآیند تربیت دارند و فقط حضور روحانیون برای تربیت دانش‌آموزان کافی نیست بلکه باید تربیت عملی صورت پذیرد که بسیار موثر است.

آموزش و پرورش نیازمند استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تربیت دانش‌آموزان است

سرپرست آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست  گفت: آموزش و پرورش استان با حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز و ۹ هزار و ۵۰۰ فرهنگی، نیازمند این است که در تربیت از ظرفیت‌های حوزه علمیه، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و سایر نهادهای وابسته استفاده کند و آن ها در بدنه آموزش و پرورش حضور داشته باشند.

محمد شاه‌حسینی بیان کرد: برگزاری جلسات کمیته همکاری‌ها به جهت تبیین برنامه‌های آموزشی و پرورشی و همچنین ارائه راهکار برای حل مشکلات توسط حوزه علمیه بسیار اهمیت دارد و نیازمند این است که مصوبات به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: عنوان اصلی برنامه های کمیته همکاری‌ها، تهیه بسته‌های آموزشی برای معلمان، مربیان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها است و بهترین افراد برای تهیه این محتواها، روحانیون و مبلغان مذهبی هستند.

در سال تحصیلی جاری، ۱۱۵ مربی در طرح امین، ۸۹ نفر در طرح امیدان و شهید بهنام محمدی، ۶۱ سرباز طلبه و ۶۰ مُبلغ مذهبی در مدارس استان سمنان مشغول به فعالیت بودند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha