شهرداری اهواز به عنوان شهردار معنوی چذابه در ایام اربعین انتخاب شد

اهواز – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز به عنوان شهردار معنوی چذابه در ایام اربعین تعیین شده است که وظیفه فراهم کردن زیرساخت لازم برای خدمت رسانی مناسب از زایران اربعین را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش محمودی روز دوشنبه در شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا، افزود: حرکت عظیم و جهانی اربعین چند سالی است عالم گیر شده است و خوزستان توفیق میزبانی از چندین میلیون زایر اربعین را دارد.

وی گفت: از مردم، موکب ها، مساجد، هیات ها و دستگاه های مختلف درخواست داریم تا اربعین امسال، اهواز را شهری متفاوت برای زایران اربعین تبدیل کنند.

وی ارتقای خدمت رسانی به زایران اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به پیش بینی افزایش زایران در اربعین امسال، سنت حسنه پذیرایی از زایران اربعین باید به صورت گسترده تر در اهواز مورد توجه باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: تعظیم شعایر و برنامه‌های مذهبی و ملی باید مردمی باشد و دستگاه‌های مختلف فرهنگی و خدماتی باید نقش پشتیبان کننده را در برگزاری این آیین‌ها داشته باشند.

محمودی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در شهرداری اهواز گفت: فضاسازی ورودی‌ و خروجی‌ها شهر اهواز، آماده سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و فراهم کردن زیرساخت لازم برای پذیرایی مناسب از زایران رابعین مورد تاکید است.

حدود 50 درصد پرداخت هزینه پروژه‌های در اهواز غیرنقدی است

وی در ادامه با اشاره به اشاره به لایحه ترک تشریفات فروش ۵۵ ملک برای تقاطع غیر همسطح دانشگاه چمران، به منظور تسریع در بهره برداری از این طرح افزود: بر اساس قرارداد محرومیت زدایی، حدود ۵۰ دصد از پرداخت‌ها به صورت غیرنقدی و ملک بوده که شهرداری اهواز لایحه‌ای در این زمینه ارایه داده است.

رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه لوایح شهرداری به سرعت در کمیسیون‌های مختلف شورا بررسی می شود، ادامه داد: شورای شهر اهواز در دوره ششم به منظور جلوگیری از تاخیر در بررسی لوایح با برگزاری جلسه های متعدد و فشرده مانع از رسوب لوایح در شورا شده به گونه‌ای که هم اکنون تنها ۲ لایحه شهرداری در کمیسیون های شهرداری وجود دارد.

در این نشست لایحه بسته پشتیبانی وحمایتی از سازندگان و سرمایه گذاران فعال در حوزه مسکن و همچنین کلیات طرح صدور مجوز ترک تشریفات مزایده ۵۵ پلاک با کاربری مسکونی برای تکمیل تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه و ۲۰ پلاک برای پروژه محرومیت زدایی تصویب شد.

همچنین در این نشست لایحه دو فوریتی بیمه تکمیلی شهرداری اهواز با بیمه سرمد به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha