۱۴۵ میلیارد ریال برای ساخت ۲ شهرک گلخانه ای درگچساران هزینه شد

گچساران- ایرنا- مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت ۲ شهرک گلخانه‌ای در این شهرستان تاکنون هزینه شده است.

سید صمد منصوری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون۲ شهرک گلخانه ای در گچساران با مساحتی بیش از ۵۲ هکتار در دست اجراست.

وی بیان کرد: مجتمع ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار  و پیشرفت فیریکی ۷۵ درصد و  مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران به مساحت ۲۴ هکتار و پیشرفت ۶۵ درصد در دست اجراست.

منصوری اظهار داشت: ۸۰ میلیارد ریال  اعتبار برای تکمیل زیرساخت های ۲ شهرک گلخانه ای در گچساران نیاز است.

وی تصریح کرد: این گلخانه ها در سطح شهرستان گچساران مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

زیر سازی ۱۸ هکتار از مجتمع گلخانه ای ماهور باشت در حال اجراست

۱۴۵ میلیارد ریال برای ساخت ۲ شهرک گلخانه ای درگچساران هزینه شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت شهرک های گلخانه ای یکی از سیاست های  وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح  است.

 سید علی معتمدی‌پور افزود: شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار در دست ساخت است که زیر سازی ۱۸ هکتار آن  در قالب ۱۴ واحد گلخانه ای در حال انجام می باشد و بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد. 

وی اظهار داشت: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق،  آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی  انجام شده است.

معتمدی پور گفت:  عملیات تسطیح و خاکبرداری واحدهای تولیدی  و همچنین اجرای شبکه داخلی آب نیز در این شهرک گلخانه‌ای در حال انجام است. 

وی ابراز کرد: شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال ساخت در گچساران است  که امیدواریم در نیمه دوم سال شرایط واگذاری واحدهای تولیدی  این طرح اقتصادی به متقاضیان سرمایه‌گذاری فراهم شود.

معتمدی پور افزود:  واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha