۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷
کد خبر: 84832643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش علاقه به کشاورزی؛ دستاورد متفاوت جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به بحران غذایی ناشی از جنگ اوکراین در کشورهای مختلف جهان،نوشت:از زمان آغاز جنگ در اوکراین و تشدید تحریم‌های غرب علیه روسیه، شهروندان روس با هدف مقابله با نرخ تورم و حمایت از خانواده‌هایشان بیش از پیش به باغبانی، کشاورزی و تولید مواد غذایی روی آورده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای این روزنامه آمریکایی، هر آخر هفته، "کسنیا آبرامووا" و مادرش برای رسیدگی به باغی که در آن درختان میوه و سبزیجات کاشته اند پنج ساعت رانندگی می کنند.

این زن روس ساکن سن پترزبورگ، مانند بسیاری دیگر از مردم این کشور در تلاش است در میانه افزایش نرخ تورم و احتمال کمیاب شدن مواد غذایی به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه از خانواده اش محافظت کند. او می گوید همه چیز به طرز خنده داری گران است. این یک فاجعه است. به همین دلیل از صبح تا غروب در حال کشاورزی هستیم.  

افزایش علاقه به کشاورزی؛ دستاورد متفاوت جنگ اوکراین

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود آورده است: براساس گزارش ها،  قیمت مواد غذایی در ژوئن (۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر) ۱۹.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و قیمت برخی دیگر از محصولات مانند شکر ۴۸ درصد و ماکارونی  ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

«اولگا شوچنکو» جامعه شناس کالج ویلیامز ماساچوست آمریکا در این باره می گوید: «شهروندان روسیه و به ویژه آنهایی که از نسل قدیمی هستند، برای مدت های طولانی شاهد تحولات مختلف بوده اند و به توانایی خود برای عبور از سختی ها می بالند.

بر اساس نظرسنجی که امسال توسط مرکز تحقیقات بازار و افکار عمومی روسیه انجام شد، نزدیک به نیمی از مردم روسیه صاحب خانه روستایی یا زمین و باغ هستند. حدود ۳۹ درصد از افراد شرکت کنده در نظرسنجی اعلام کرده اند که قصد دارند تعطیلات تابستانی خود را در یک خانه روستایی یا باغ بگذرانند که نشانگر افزایش ۵ درصدی است و اکثر آنها هم گفته اند که از زمین خود برای تولید مواد غذایی استفاده می کنند.

کسنیا که شغل اصلیش عکاسی است، می گوید درآمدش در سال جاری به نصف کاهش یافته است.

او اگرچه اذعان می کند که عاشق کارهای سختی همچون باغبانی نیست، اما می‌گوید باغ به او کمک می‌کند تا با استرس فزاینده کنار بیاید.

افزایش علاقه به کشاورزی؛ دستاورد متفاوت جنگ اوکراین

همزمان مقام های روسیه در گرماگرم جنگ در اوکراین باغداری و کشاورزی را تشویق می کنند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تازگی قانونی را امضا کرده که روند امور مربوط به مزارع محلی را تسهیل می کند و اجازه نگهداری از مرغ و خرگوش را برای استفاده شخصی در زمین های کشاورزی می دهد.

«ولادیسلاو داوانکوف» معاون دومای روسیه نیز در اوایل بهار پیشنهاد کرد که تعطیلات ماه مه این کشور تمدید شود تا زمان بیشتری برای کاشت به مردم داده شود.

آلکسی استراخوف یک شهروند ۳۹ ساله دیگر است که زمین پشت گاراژ خود را از قطعه های فلزی قدیمی پاک کرده و آن را شخم زده و آماده کاشت سیب زمینی کرده است. این فرد که شغلش کارگری کارخانه است، انتظار دارد این زمین حدود نیمی از آنچه خانواده پنج نفره او برای زمستان نیاز دارند، برآورده کند.

سوتلانا زن فروشنده ۵۲ ساله ای که در مغازه فروش کاغذ دیواری کار می کند، می گوید امسال ۷۰ جوجه خریده به این امید که بتواند پس از پرورش آنها و فروششان هزینه قبوض خود را تامین کند.  

یانا اوپارینا یک شهروند دیگر روس هم می گوید که یک خانه تابستانی در نزدیکی مرز فنلاند خریده و در حیاط آن به کاشت سیب زمینی، هویج و تربچه مشغول بوده است. اما فنلاند اکنون در حال پیوستن به ناتو است و زندگی در نزدیکی یکی از اعضای این ائتلاف نظامی نگران کننده است.

یانا توضیح می دهد که چگونه سیاست در همه جنبه‌های زندگی، از افزایش قیمت‌ها گرفته تا نگرانی در مورد مرز، رسوخ کرده، اما مردم سعی می کنند این افکار را دور بریزند و از باغ خود و جنگل های اطراف لذت ببرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha