فرماندار کبودرآهنگ: نشاط اجتماعی از جمله دستاوردهای سفر استانی رییس جمهور است

همدان- ایرنا- فرماندار کبودرآهنگ از توابع استان همدان گفت: سفرهای استانی رییس جمهور و دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با مردم منجر به ایجاد و تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی در سطح جامعه به عنوان یک دستاورد مهم و قابل توجه می شود.

مسلم غلامی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز دولت سیزدهم مردمی بودن آن است و بر این مبنا دولتمردان از ابتدای آغاز بکار دولت تاکنون همواره ارتباط نزدیک و بی واسطه ای را با مردم داشته اند.

وی اضافه کرد: این ارتباط نزدیک کلامی و چهره به چهره موجب شنیده شدن دغدغه ها و مشکلات مردم و پیگیری آنها از سوی مسئولان می شود که نتیجه آن نیز افزایش اعتماد عمومی به عنوان یک سرمایه اجتماعی و تقویت نشاطط اجتماعی با نوید حل مشکلات و بهبود شرایط است.

فرماندار کبودرآهنگ با بیان اینکه سفرهای استانی رییس جمهوری علاوه بر برکات معنوی از لحاظ مالی نیز دستاوردهای بسیاری برای مردم و استان دارد، گفت: برهمین اساس مسئولان و مدیران اجرایی استان همدان و شهرستان های تابعه، درخواست ها و مطالبات موجود در حوزه های مختلف را گرد آوری کرده و موارد را برای تحقق به مقامات ارشد کشوری در جریان سفر استانی ارائه می کنند.

به گفته غلامی، البته مردم نیز به واسطه رویکرد دولت در ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم، مشکلات و مسایل خود را با رییس جمهور و دولتمردان در جریان سفر استانی از طرق مختلف از جمله میز خدمت و مرکز سامد مطرح می کنند و این موارد براساس سیاست اصولی دولت سیزدهم، در کمترین زمان ممکن بررسی و پیگیری خواهد شد.

فرماندار کبودرآهنگ با اشاره به اینکه موضوع خشکسالی و کم آبی و اختصاص اعتبار مورد نیاز برای عبور از این بحران از جمله مطالبات اصلی این شهرستان است، گفت: ایمن سازی راه های مواصلاتی، حمایت از بخش تولید و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، توجه به موضوع اشتغال و ورزش جوانان از جمله مسایل و نیازهای اصلی مردم  در شهرستان کبودرآهنگ ا ست.

وی تصریح کرد: یکی از شروط تخصیص اعتبار به طرح های نیمه تمام، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه است که در این راستا انتظار می رود ۳۰۰ میلیارد تومان به طرح بهسازی مسیر مواصلاتی «خلعت آباد - قیدار - زنجان» به طول ۱۲ کیلومتر با 65 درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص داده شود.

غلامی تاکید کرد: جاده همدان - غارعلیصدر - گل تپه نیز یکی از حادثه خیز ترین محورهای ارتباطی استان همدان است که طرح تعریض و چهار خطه کردن آن با حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار یکی از طرح های پیشنهادی استان در جریان سفر استانی رییس جمهوری است.

شهرستان کبودرآهنگ با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و  ۱۲۷ روستا، ۱۹ درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ضمن یک سفر به شهرستان های استان تهران، به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمال، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha