۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 3145
کد خبر: 84832189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت از تولید دانش‌بنیان اولویت اصلی دستگاه قضایی استان مرکزی است

ساوه - ایرنا - رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: تولید دانش‌بنیان و حمایت از صنعتگران در راستای تحقق شعار سال از اولویت‌های دستگاه قضایی در استان مرکزی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «عبدالمهدی موسوی» عصر یکشنبه در جریان بازدید مسئولان قضائی از چند واحد صنعتی اظهار کرد: تکیه بر توانمندی‌های داخلی و رونق تولید باید در اولویت قرار گیرد و رفع موانع، مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی منجر به تسهیل در روند تولید انواع محصولات و اشتغالزایی خواهد شد.

وی بیان کرد: حمایت از سرمایه گذاری، تولید اشتغال و مسائل اقتصادی جزو وظایف ذاتی قوه قضائیه نیست اما دستگاه قضایی در حمایت از تولید اقدام به بازدید از واحدهای تولیدی می‌کند و این مهم را در اولویت قرار داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای افزایش بهره‌وری، تولید دانش‌بنیان به عنوان شعار محوری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است که باید با تولید مبتنی بر دانش و علم روز ضمن ارتقای کیفیت کالای تولیدی در بازارهای جهانی رقابت پذیر عمل شود.

موسوی با اشاره به ضرورت توسعه واحدهای تولیدی دانش‌بنیان تصریح کرد: این واحد دانش‌بنیان توانسته با تکیه بر توانمندی جوانان متخصص داخلی و دانش بومی و تکنولوژی‌های روز در عرصه تولید و ارزآوری برای کشور موفق عمل کند و سهم قابل توجهی در تولید کالا را به خود اختصاص دهد.

وی با تاکید بر حمایت دستگاه قضائی از فعالان اقتصادی و صنعتگران، اظهار کرد: استقرار شورای حل اختلاف ویژه صنایع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه یکی از اقدامات حمایتی دادگستری استان مرکزی از کارآفرینان و کارگران بوده است که به اختلافات بین جامعه کارگری و کارفرمایی رسیدگی می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: اختلافات طرفین با حضور داوران و کارشناسانی از جنس صنعتگران مورد بررسی قرار گرفته و در یک فضای آرام و خارج از دادگاه و دادسرا به اختلافات رسیدگی و اکثر پرونده ها ختم به صلح و سازش می شود.

موسوی افزود: در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد اختلافات فعالان اقتصادی که در شورای حل اختلاف به مصالحه ختم شده که اقدام بسیاری ارزشمند و کم هزینه در راستای حل اختلافات مربوط به روابط تجاری است.

حمایت از تولید دانش‌بنیان اولویت اصلی دستگاه قضایی استان مرکزی است

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha