۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84832186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های تخلف کالا و خدمات در خراسان جنوبی ۱۰۴ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲ هزار و ۱۳ پرونده در زمینه کالا و خدمات وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده که رشد ۱۰۴ درصدی ورودی پرونده‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین حسین‌پور یکشنبه شب در کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های وارده کالا و خدمات تاکنون هزار و ۹۰۹ پرونده مختومه شده و در این پرونده‌ها افراد به پرداخت ۵۲ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده‌اند.

وی بیان کرد: مدت زمان رسیدگی به پرونده کالا و خدمات استان به صورت میانگین ۱۱ روز بوده و درج نکردن قیمت و ارایه ندادن فاکتور بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست امسال چهار هزار و ۱۵۸ پرونده در زمینه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده است، افزود: از این تعداد سه هزار و ۹۶۱ پرونده مختومه شده و درصد پرونده‌های مختومه نسبت به وارده ۹۵ درصد است.

حسین‌پور افزود: در مجموع افراد متخلف ۷۰۴ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شده‌اند و میانگین رسیدگی به تمام پرونده‌های تعزیراتی در استان ۱۲ روز بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای امسال تاکنون به ۲۵۹ فقره پرونده تخلف نانوایی‌های استان رسیدگی شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۲۶ مورد گران فروشی، ۲۴ مورد کم فروشی، ۵۵ مورد تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها و باقی پرونده‌ها مربوط به دیگر تخلفات گزارش شده ‌است.

حسین‌پور افزود: نانواهای متخلف خراسان جنوبی به پرداخت 43 میلیارد ریال جریمه محکوم شده‌اند.  

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکنون هزار و ۵۸۵ پرونده وارد شعب تعزیراتی استان شد و هزار و ۷۱۷ پرونده مختومه شده است.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی عنوان کرد: در اداره کل تعزیرات حکومتی استان به دلیل نداشتن ساختار، مکان و فضا در افزایش شعب مشکل داریم و در شهرستان‌های زیرکوه و  خوسف چارت تشکیلاتی نداریم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha