اجتماع شیعیان و علمای مذاهب اسلامی در پاکستان؛ اعلام تعهد برای وحدت و مبارزه با استعمار

تهران- ایرنا- رهبران ارشد احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان ضمن هشدار نسبت به توطئه استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل علیه انسجام جهان اسلام، تاکید کردند اسلام‌آباد به جای پیوستن به منازعات منطقه‌ای یا بین المللی باید نقش موثری جهت کمک به حل تنش‌ها ایفا کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، همایش سالانه شیعیان پاکستان تحت عنوان «مهدی (عج) برحق» به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت علامه «سیدعارف حسین الحسینی» رهبر فقید جامعه شیعیان این کشور، امروز در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

علامه الحسینی صبح جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۶۷ (پنجم اوت ۱۹۸۸) و هنگامی که برای مراسم سخنرانی از شهر پاراچنار عازم پیشاور بود، پس از اقامه نماز صبح در یک مدرسه‌ علمیه هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.

این همایش سالانه ازسوی حزب مجلس وحدت مسلمین، حزب پیشروی شیعیان پاکستان با حضور رهبران برجسته احزاب و گروه‌های اهل تسنن در محل برگزاری همایش‌های ملی در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

علامه 'جعفری' رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین و سایر رهبران ارشد این حزب، روحانیون شیعه و اهل تسنن نیز به صورت گسترده در این همایش حضور داشته و سخنرانی کردند.


 

اجتماع شیعیان و علمای مذاهب اسلامی در پاکستان؛ اعلام تعهد برای وحدت و مبارزه با استعمار

صدها نفر از حامیان حزب مجلس وحدت مسلمین، فعالان سیاسی، اجتماعی و مذهبی متعلق به جامعه شیعیان از سراسر پاکستان به شهر اسلام‌آباد آمده و در این همایش شرکت کردند. شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از هرگونه سازش با رژیم نامشروع صهیونیستی اعلام کردند.

محور اصلی سخنرانی‌های این همایش بزرگ، ضرورت تقویت وحدت و همدلی امت اسلام، یکپارچگی جامعه شیعه و اهل تسنن در پاکستان، هشدار نسبت به توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام، روشنگری علیه توطئه سازش با اسرائیل، اوضاع افغانستان، یمن، فلسطین و کشمیر بود.

سخنرانان همچنین از دولت پاکستان خواستند که نسبت به ائتلاف آمریکا و صهیونیست‌ها نیز همدستی برخی از کشورهای منطقه با استکبار جهانی هوشیار باشند.

«صاحبزاده حامد رضا» رئیس شورای اتحاد سنی و «مفتی گلزار نعیمی» رئیس جماعت اهل حرم و از شخصیت‌های تقریبی در پاکستان، حضور قدرت‌های بیگانه در منطقه را به ضرر پاکستان و همسایگان آن دانسته و بر لزوم تقویت جبهه اتحاد و یکپارچگی بلاد اسلامی علیه قدرت‌های استکباری تاکید کردند.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان به عنوان سخنران اصلی اجتماع شیعیان، گفت: دولت اسلام‌آباد برای تحکیم روابط با همسایگان و سایر کشورهای اسلامی نیاز به پیروی از سیاست خارجی متوازن و موثرتری است.


 

اجتماع شیعیان و علمای مذاهب اسلامی در پاکستان؛ اعلام تعهد برای وحدت و مبارزه با استعمار

حجت الاسلام «ناصر عباس جعفری» با اشاره به تحولات خاورمیانه و تلاش آمریکا برای پیشبرد توطئه سازش با صهیونیست‌ها اظهار داشت: ملت‌های اسلامی بیدار و در کنار فلسطین و سایر برادران مظلوم مسلمان خود هستند و هرگز به استعمار جهانی به ویژه رهبران خائن در خاورمیانه اجازه غصب حق مسلمین را نمی‌دهند.

وی آمریکا و همدستان آن را به تخریب نظام مردم سالاری در بلاد اسلامی و مداخله در امور سایر کشورها از جمله پاکستان متهم کرد و اظهار داشت: مردم پاکستان هرگز تسلیم خواسته‌های نامشروع قدرت‌های جهانی و شیطان بزرگ آمریکا نمی‌شوند.

این رهبر ارشد شیعیان پاکستان، دوستی با آمریکا را مثابه خودکشی توصیف کرد و به دولت اسلام‌آباد توصیه کرد که از اتخاذ هرگونه تصمیم که ممکن است در آینده پیامدهای سنگینی برای پاکستان داشته باشد، به طور جدی خودداری کند.

برخی از سخنرانان نیز در همایش "مهدی برحق" سرکوب مسلمانان در فلسطین، کشمیر و یمن را محکوم و بر لزوم تحکیم انسجام و یکپارچگی برای دفاع از دین محمدی و مقابله با توطئه اسلام هراسی تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha