هواشناسی بوشهر نسبت به افزایش ناپایداری‌های جوی و دریایی هشدار سطح نارنجی داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با فعالیت سامانه موسمی نسبت به افزایش ناپایداری های جوی، وقوع رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر شده است.

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: : در ساعت‌هایی از وقت روزهای چهارشنبه این هفته ( پنجم مرداد) تا یکشنبه آینده با فعالیت سامانه ناپایدار فصلی، شاخص‌های ناپایداری همرفتی در سطح استان بوشهر به ویژه نیمه جنوبی، نوار شرقی، ارتفاعات و مناطق بالادستی استان افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: بر این اساس طی این مدت علاوه بر افزایش و رشد ابرهای همرفتی، وقوع رگبارهای پراکنده باران، رعد و برق، وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد همراه با ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود. 

مساعدی ادامه داد: همچنین طی این مدت با توجه به حجم بارندگی در استان‌های همجوار، سیلابی شدن رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌های فصلی منتهی به استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در این راستا توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای عبور سیلاب‌های احتمالی، اجتناب از اتراق و چرای دام در محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها و  اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و فعالیاهای کوهنوردی انجام شود.

مساعدی یادآور شد: از سه‌شنبه هفته جاری تا یکشنبه هفته آینده نسبت به وزش بادهای شدید و افزایش اتفاع موج دریا هشدار سطح نارنجی داده می‌شود.
وی افزود: در این راستا همچنین نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریای در خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و  خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار نارنجی (اقدام ضروری)  داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز و فردا غبار محلی، شرجی و رطوبت هوا، در برخی از نقاط مه صبحگاهی و طی ساعت‌هایی نیز وزش باد از پدیده‌های غالب در سطح استان خواهد بود. 

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر درساعت پیش‌بینی شده است.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده همچنیت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۵:۴۰ و جزر دریا ساعت ۱۴:۱۰ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha