نماینده مجلس: تعریض تقاطع غیرهمسطح «تازه‌کند» مراغه پس از پیگیری‌های مکرر آغاز شد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی که توقف قطارهای عبوری از پل راه‌آهن «تازه‌کند» مراغه با هدف تعریض آن را طی ماه‌های گذشته پیگیری کرده است، گفت: این مسیر از فردا، دوشنبه به مدت ۳۶ ساعت مسدود می‌شود و عملیات خاکبرداری آن نیز از امروز آغاز شد.

«علی علیزاده» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باکس‌های بتنی این پل از سال گذشته در کنار پل انبار شده اما توقف قطارهای عبوری از این مسیر به ویژه در فصل سفرهای تابستانی با محدودیت‌های بسیار مواجه شده بود تا جایی که پیگیری‌های مسئولان محلی و استانی نیز به نتیجه نرسید و در نهایت موافقت لازم از مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی اخذ شد.

وی با بیان اینکه در دیدار با مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، پایان مردادماه زمان قطعی برای تعریض پل تازه‌کند مراغه اعلام شده بود، افزود: عرض کم این پل زمینه وقوع سوانح رانندگی را در آن محل فراهم کرده است و با تعریض آن قسمتی از جاده فعلی مراغه-هشترود که از زیر خط آهن می‌گذرد، چهاربانده می‌شود. 

به گزارش ایرنا رئیس راهداری مراغه به تازگی در ارتباط با علت تاخیر در اجرای پل تازه‌کند به خبرنگار ایرنا گفته بود که باکس‌گذاری طرح تعریض جاده مراغه–هشترود در تقاطع پل راه‌آهن تازه‌کند که سازه‌های بتنی آن سال گذشته و با پیگیری نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر به محل اجرا انتقال یافت، معطل توقف عبور قطارها برای یک بازه ۳۶ ساعته بوده و با وجود پیگیری‌های مکرر، این مجوز تاکنون صادر نشده است.

پیش از این هشتم دیماه ۱۴۰۰ برای نخستین‌بار جهت توقف ۳۶ ساعته عبور ۱۶ قطار مسافری از روی این پل و نصب سازه‌های بتنی در زیر آن تعیین شده بود اما بارش‌ها آن را به تعویق انداخت و از آن تاریخ به بعد مسئولان امر از جمله نماینده مردم، فرماندار مراغه و مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی همواره اخذ مجوز برای توقف عبور قطارها را پیگیری کرده‌اند.

این پل با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی اجرا می‌شود و تاخیر در اجرای طرح علاوه بر احتمال وقوع حوادث بیشتر، می‌توانست به لحاظ تامین اعتبار مورد نیاز برای باکس‌گذاری نیز مشکل‌زا باشد.

فرماندار مراغه نیز طی ۱۹ فروردین امسال با حضور در محل اجرای این طرح، با مدیرکل راه‌آهن آذربایجان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و ضرب‌الاجل بهره‌برداری از این طرح پایان فروردین ماه تعیین شد اما صادر نشدن مجوز برای توقف عبور قطارها و باکس‌گذاری زیر ریل راه‌آهن تاکنون ادامه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha