حمیدرضا رستمی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: یک هزار میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای تجهیز ۲۰ مرکز آموزش دولتی و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در راستای تکمیل چهار طرح نیمه تمام پیشبینی شده است.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار جدا از اعتبار مصوب شورای توسعه و برنامه ریزی استان در راستای توسعه آموزشهای مهارتی اختصاص یافته است.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفهای استان مرکزی اظهار داشت: تخصیص۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به استان در راستای تکمیل چهار طرح نیمه تمام صنایع غذایی اراک، تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفهای خنداب، تکمیل مرکز کمیجان و مرکز شبانه روزی شهرستان ساوه لحاظ شده است.
رستمی گفت: همزمان با سفر هیات دولت به استان مرکزی و تاکید معاون وزیر و رییس سازمان فنی و حرفهای کشور بر توجه ویژه به اقتصاد سبز و ارائه آموزشهای مهارتی نرم، اجرای آموزش طرح دپارتمان مرکز دیتا، انرژیهای نو، فناوری نانو در ساختمان همچنین آزمایشگاه مهندسی مکانیک در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان هدفگذاری شد.
وی تاکید کرد: در چهار ماهه نخست امسال در مراکز دولتی در مجموع هفت هزار و ۴۰۰ نفردوره معادل ۸۶۰ هزارنفر ساعت، آموزشهای لازم را فرا گرفتند و در آموزشگاههای آزاد در مجموع ۲ هزار و ۱۵۰ نفردوره معادل ۵۰۳ هزار نفر ساعت آموزش دیدند.
رستمی ادامه داد: اکنون ۱۹ نوع مخاطب و جامعه هدف زیر نظر این سازمان فعالیت میکنند که کارآموزان تنها یکی از این مخاطبان هستند و ارائه آموزشهای مهارتی در محیط کار واقعی، در سازمان پیگیری میشود.
وی با بیان اینکه توسعه و تقویت دسترسی به آموزشهای مهارتی در این مرکز در دستور کار ویژه است، گفت: طرح "کهاد" مهارت آموزی ویژه دانشجویان با هدف کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی این قشر اجرا میشود و طرح «نخلستان» ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است که متناسب با رشته آنان بازار کاری وجود ندارد و در قالب این طرح، ۶ ماه مهارتهای فناوری اطلاعات (IT) و کسب و کارهای جدید آموزش ارائه میشود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی یادآور شد: در فرآیندهای آموزشی، آموزش رسمی و غیررسمی منتج به مدرک تحصیلی میشود و در ایران متولی اصلی آموزش های غیررسمی سازمان فنی و حرفه ای کشور است که بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیتی دارد و این مهم باید مدنظر ویژه باشد که آموزشهای مهارتی صحیح ، نقش کلیدی در رشد و بالندگی جوامع دارد در غیر اینصورت عواقب جبران پذیری را ایجاد میکند و نوع ارائه آموزشها و سرفصلهای تدوینی متناسب با نوع مخاطبان و استانداردهای آموزشی هر پنج سال به روز رسانی میشود.
نظر شما