اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی بارش‌های شدید در قشم اتخاذ شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به محتمل بودن بارش های موقتی شدید همراه با رعد و برق و تندبادهای لحظه ای در سطح این شهرستان و مناطق دریایی از عصر (سه شنبه چهارم مرداد تا روز چهارشنبه پنجم مرداد ۱۴۰۱) اقدامات و هماهنگی های لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی و آبگرفتگی معابر عمومی اتخاذ شود.

محمد کاملی دیرستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اعلام هشدار هواشناسی - سطح قرمز اظهار داشت: با گسترش، نفوذ و تقویت سامانه مونسونی از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری در ارتفاعات استان هرمزگان و مناطق مستعد در ساعت های بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندبادهای شدید همراه با گرد و خاک و احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه جدی می شود در زمان فعالیت بارش سنگین این سامانه، از رفت و آمد شناورهای سبک، فعالیت های تفریحی و شنا در دریا و سواحل خودداری و تمهیدات ایمنی شناورها در اسکله ها اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: همچنین برای سایر شناورها در تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس اقدامات احتیاطی لازم اندیشیده شود.

کاملی دیرستانی توضیح داد: با توجه به محتمل بود بارش های موقتی شدید همراه با رعد و برق و تندبادهای لحظه ای در سطح شهرستان و مناطق دریایی در مدت یادشده اقدامات اولیه برای هماهنگی و پیشگیری از حوادث احتمالی در سطح شهرستان قشم با دستور فرماندار و دستگاه های اجرایی صورت گرفته است.

سطح هشدار جوی هرمزگان قرمز شد

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه اداره کل هواشناسی استان هرمزگان، با توجه به بارش سنگین سامانه مونسونی و احتمال وقوع سیلاب در استان هرمزگان سطح هشدار جوی در این استان از نارنجی که روز شنبه (اول مرداد ۱۴۰۱) صادر شده بود به قرمز تغییر یافت.

این هشدار برای بعداز ظهر دوشنبه تا اواخر روز جمعه صادر شده که در این روزها بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش‌بینی شده است.

اثر این مخاطره تشدید بارش باران و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت ناشی از وزش تندباد، آبگرفتگی گسترده معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سُست، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده‌ها و وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی است.

در این هشدار هواشناسی - سطح قرمز بر آمادگی کامل نهادهای امدادرسان و خدماتی برای مقابله با خسارات احتمالی سیلاب، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها توصیه و تاکید شده است.

همچنین از مردم خواسته شده از رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، سفر و رفت و آمد در جاده ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha