۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84831668
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور بالاترین سطح هشدار، نسبت به وقوع بارش های سنگین در این استان هشدار قرمز داد. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان بر اساس این هشدار، بارش های مونسون از دوشنبه تا چهارشنبه پیش رو تقویت شده و نیمه جنوبی و غرب استان شاهد بارش های سنگین در بازه زمانی کوتاه می‌شوند.
در اطلاعیه هواشناسی آمده است: رگبارهای سنگین تا فوق سنگین باران، رعدوبرق، وزش باد شدید تا خیلی شدید موقتی و تگرگ از جمله مخاطرات جوی مورد انتظار این سامانه اعلام شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، منطقه اثر سامانه همرفتی شهرستان های ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان، نیکشهر، ارتفاعات تفتان و خاش است.
این اطلاعیه می افزاید: مهمترین اثرات مخاطره آمیز این شرایط آبگرفتگی گسترده معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، احتمال تخریب جاده و پل، سیلاب شهری و امکان آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای و خیزش گردوخاک، پرآب شدن سدها، احتمال ورود سیلاب از سمت استان های غربی ذکر شده است.
هواشناسی سیستان و بلوچستان در هشدار سطح قرمز خود توصیه کرده است: از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها خود داری شود و تجهیزات راهسازی به مکان های امن منتقل شود.
در این اطلاعیه ذکر شده: عدم صعود به ارتفاعات، عدم تردد و پارک خودروها در کنار درختان کهنسال، آمادگی و اقدام شهرداری ها، فرمانداری ها و دستگاههای امدادی، مدیریت سدها و بندهای خاکی، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، محافظت از محصولات کشاورزی، پرهیز از مسافرت غیر ضروری به استان های کرمان، هرمزگان و فارس از جمله  توصیه های این اداره کل به شهروندان سیستان و بلوچستان است.
هواشناسی همچنین اعلام کرده است که وضعیت جوی در شهرستان های زاهدان و میرجاوه از دوشنبه تا چهارشنبه به ویژه در ارتفاعات جنوب و غرب در سطح هشدار نارنجی است و شرایط برای رگبارورعدوبرق پراکنده در شمال استان نیز فراهم است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha