۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84831420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ صیاد ایرانی محبوس در پاکستان به کشور بازگشتند

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84831420
۳ صیاد ایرانی محبوس در پاکستان به کشور بازگشتند

تهران- ایرنا- یک گروه ۳ نفره از صیادان ایرانی که به اتهام ورود غیر مجاز به آب‌های سرزمینی پاکستان توسط نیروهای این کشور زندانی شده بودند، پس از تحمل دو و نیم سال حبس، امروز آزاد و به میهن اسلامی بازگشتند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روابط عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در «کراچی» اعلام کرد که در راستای احقاق حقوق ایرانیان خارج از کشور و با پیگیری‌های مستمر سفارت ایران در اسلام‌آباد و این سرکنسولگری، تعداد سه نفر از صیادان بلوچ ایرانی زندانی در کراچی آزاد و از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر به کشور بازگشتند.

این ملوانان به اتهام ورود غیرقانونی به آب‌های پاکستان، توسط آژانس امنیت دریایی این کشور دستگیر و روانه زندان شده بودند.

«حسن نوریان» سرکنسول ایران در شهر کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان در این رابطه گفت: ‏سه هموطن بلوچ از زندان کراچی آزاد و عازم میهن اسلامی شدند و تلاش برای آزادی بقیه زندانیان ایرانی ادامه دارد. 

وی افزود: عدم آشنایی برخی از صیادان با قوانین بین المللی مرزهای آبی و یا نداشتن سامانه های ناوبری و مسیریابی، موجب ورود سهوی صیادان به قلمرو آبی پاکستان و دستگیری توسط نیروهای امنیت دریایی می شود و لازم است دستگاههای ذیصلاح مثل سازمان شیلات، دوره های آموزشی برای صیادان برگزار و امکانات مسیریابی و ناوبری برای قایق های آنان تامین کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha