۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84831388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیل: نشانه‌های رکود اقتصادی، سلامت روان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند

تهران-ایرنا- تارنمای هیل گزارش داد، در سال های اخیر بروز نشانه‌های رکود اقتصادی و تورم بالا در آمریکا، سلامت روان شهروندان این کشور را به خطر انداخته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای هیل در گزارشی نوشت: در گذشته، رکود اقتصادی و کشمکش‌های اقتصادی با پیامدهای بدتر شدن سلامت روان، نرخ بالاتر مصرف مواد مخدر و در برخی موارد، افزایش نرخ خودکشی مرتبط بوده است.

اکنون، در حالی که کشور با افزایش تورم، تهدید رکود اقتصادی، و هرگونه اثرات ماندگار بیماری همه گیر کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کند، نظام مراقبت های بهداشت روانی آمریکا در شرایط کمبود نیرو قرار دارد و در موقعیت شکننده ای برای پاسخگویی به هر گونه تقاضای اضافی قرار دارد.

اصطلاح «مرگ های ناشی از ناامیدی» اولین بار توسط دو اقتصاددان به نام های «آن کیس» و «آنگوس دیتون» ابداع شد. آنها تحقیقاتی را درباره کاهش امید به زندگی انجام دادند که در حدود سال ۲۰۰۰ مشاهده شد. این تحقیقات در میان مردان میانسال و سفیدپوست آمریکایی با تحصیلات دانشگاهی کمتر از چهار سال متمرکز بودند.

به گفته کیس و دیتون، از دست دادن مشاغل تولیدی در مناطق روستایی آمریکا نقش بزرگی در کاهش امید به زندگی داشت.

این گزارش اشاره می کند که مرگ‌های ناشی از ناامیدی به طور مداوم بر امید به زندگی مردان تأثیر می‌گذارد. همچنین مردان در آمریکا به طور کلی از سلامتی بدتری نسبت به سایر کشورهای پردرآمد برخوردارند و میزان خودکشی در آنها بیشتر از زنان است.

به گفته کارشناسان، رویدادهای مهمی مانند کووید-۱۹ و رکود اقتصادی «فشار بیشتری را بر سیستمی که در حال حاضر شکننده است وارد می کند.»

یک تحقیق منتشر شده در سال ۲۰۱۸ در مجله روانپزشکی بریتانیا نشان داد که رکود بزرگ اقتصادی در سال ۲۰۰۸ با دستکم ۱۰ هزار خودکشی اقتصادی در دو سال بلافاصله پس از رکود، مرتبط بود.

به تازگی مطالعات منتشر شده، میزان بالای اضطراب آمریکایی‌ها به دلیل تورم و به طور کلی بدتر شدن سلامت روان را ثبت کرده‌اند.

بنجامین میلر روانشناس و کارشناس بنیادی در آمریکا که برای ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و معنوی آمریکایی ها فعالیت می کند به همراه همکارانش در آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ به‌عنوان نمونه‌ای برای پیش‌بینی تأثیرات مالی بر روان ایالات متحده استفاده کردند.

افزایش افسردگی، اضطراب و مصرف مواد مخدر که در دوران رکود اقتصادی رخ می دهد، می تواند ناشی از نگرانی هایی باشد که اغلب با ناامنی مالی همراه است. این حالات همچنین ممکن است ناشی از از دست دادن حس هدف در میان افرادی  باشد که شغل خود را از دست می دهند. بدهی بالای مصرف‌کننده ناشی از مشکلات خرید خانه می تواند به این شرایط و رفتارها کمک کند.

در این گزارش تاکید می شود که از آنجایی که آمریکا در تلاش است تا تقاضای افزایش یافته برای مراقبت های بهداشت روانی ناشی از همه گیری را برآورده کند، یک رکود بالقوه می تواند این چالش ها را تشدید کند.

این گزارش توصیه می کند که بهبود ارتباطات و گسترش دسترسی به خدمات می‌تواند به کاهش پیامدهای منفی سلامتی که احتمالاً در صورت ادامه روند رو به کاهش اقتصاد رخ می‌دهد، کمک کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha