۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84831387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابتلا به کرونا مانع پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی بایدن

تهران- ایرنا- ابتلای جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به کووید-۱۹ برنامه‌های وی برای سفرهای داخلی را برهم ریخته و مانع دیگری بر سر راه دستیابی به اهدافش پیش از انتخابات میان دوره‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش یکشنبه ایرنا، نشریه هیل در گزارشی با توجه به اهمیت سفرهای بین ایالتی در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، نوشت که آزمایش مثبت کرونا بایدن باعث شد کاخ سفید سفرهای برنامه ریزی شده وی به ایالت‌های مهم فلوریدا و پنسیلوانیا را لغو کند. همچنین برنامه‌های او برای سفر داخلی به علت سفرهای خارجی و تمرکز بر روی جنگ اوکراین محدود شده است.

مشخص نیست بایدن بخاطر علائم کرونا چه مدت را در قرنطینه باقی می‌ماند اما کاخ سفید اعلام کرده که این مدت زمان دست کم ۵ روز خواهد بود. بنابراین وی زودتر از روز پنجشنبه نمی‌تواند فعالیت‌های خود را از سر بگیرد. 

تارنمای این نشریه آمریکایی در این گزارش به احتمال اینکه وضعیت کرونای بایدن می‌تواند بدتر شود، اشاره کرد اما در عین حال نوشت:کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه او دوزهای تقویتی و داروی پکسلووید را به موقع دریافت کرده، این احتمال بعید به نظر می‌رسد و به گفته مدیر مرکز تحقیقات و سیاست گذاری بیماری های عفونی تنها عامل خطرناک در بایدن سن او است.

به نوشته هیل، بایدن تلاش کرده سراسر کشور را بپیماید تا دستاوردهای دموکرات‌ها مانند قانون طرح نجات آمریکا را در میان رای دهندگان برجسته نماید. او قرار بود روز پنجشنبه قبل از ابتلا به کرونا، قانون اصلاح استفاده از سلاح را در پنسیلوانیا تبلیغ کند. سفر او به این ایالت همچنین یک فرصت برای رییس جمهوری آمریکا بود تا اقدامات بیشتری برای حمایت از پلیس و جلوگیری از خشونت ناشی از حمل سلاح انجام دهد.

بایدن همچنین قصد داشت روز دوشنبه برای شرکت در یک کنفرانس به ایالت فلوریدا سفر کند. در هر دو مورد، بیماری او برنامه‌های حضورش در رویدادهای کمیته ملی دموکرات‌ها را مختل کرد مساله‌ای که برای دموکرات‌ها بسیار مهم است زیرا به نظر پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای باعث جمع آوری کمک‌های مالی بیشتری می‌شود. 

نشریه آمریکایی هیل همچنین نوشت: ابتلای بایدن به کرونا درحالی است که میزان رضایت از وی به پایین ترین حد در زمان ریاست جمهوری رسیده و در مقایسه با پایین ترین میزان رضایت دو رییس جمهوری پیشین آمریکا کمتر بوده است. نظرسنجی اخیر میزان محبوبیت اقتصادی بایدن را ۳۰ درصد نشان می‌دهد که ۱۱ درصد کمتر از پایین‌ترین میزان برای ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و ۷ امتیاز کمتر از پایین‌ترین میزان برای باراک اوباما است.

کرونا درحالی به چالش‌های دوره ریاست جمهوری بایدن اضافه شده که آمریکا پس از افزایش هزینه‌های سوخت به علت جنگ اوکراین بی سابقه ترین نرخ تورم در ۴ دهه گذشته را تجربه کرده است. همین مسائل باعث کاهش میزان محبوبیت رییس جمهوری آمریکا شده و وی را با مشکل‌های دشواری در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو مواجه ساخته است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha