جهاد تبیین بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است

گنبدکاووس - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با تشریح توطئه‌های گوناگون استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی طی ۴۳ سال گذشته بالاخص تهاجم فرهنگی گفت: بهترین راهکار مقابله با دسیسه دشمنان، تبیین صحیح دستاوردها و موفقیت‌های نظام در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالعلی ایمانی روز یکشنبه در دیدار مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس با ائمه جمعه شیعه و اهل سنت این شهرستان به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه گفت: باوجود همه توطئه‌ها و سنگ اندازی‌های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف داشته که باید برای اقشار مختلف مردم بالاخص نسل جوان تبیین شود.

وی از جنگ تحمیلی هشت ساله به‌عنوان بزرگترین تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی نام برد و افزود: پس از ناکامی در این خصوص، رویکرد استکبار به سمت مباحث فرهنگی، اجتماعی، ارزشی و اعتقادی و دور کردن جامعه از هویت اصیل و فرهنگ غنی اسلامی تغییر کرد.

حجت الاسلام ایمانی اضافه کرد: استکبار جهانی در این حوزه به سبب برخی غفلت‌ها از سوی متصدیان امور سیاسی و فرهنگی کشور، موفقیت‌هایی به دست آورد و امروز شاهد برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه هستیم.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان، تحمیل، تخریب و تسلیم کردن را سه مرحله تهاجم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب و مردم ایران اسلامی دانست و ادامه داد: آرام، بیصدا و نامحسوس بودن، گسترده، همه جانبه، درازمدت و مستمر بودن از ویژگی‌های این حربه استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف شوم و پلیدش بوده است.

وی گفت: استکبار جهانی در قالب تهاجم فرهنگی و با تاثیرگذاری بر افکار عمومی با انتشار اخبار دروغ و ارائه تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، بزرگنمایی عیب‌های کوچک و کوچک شمردن موفقیت‌های بزرگ نظام، ایجاد ابهام در باورها، ارزشها و اعتقادات و مایوس کردن مردم به دنبال گرفتن فرهنگ غنی و هویت اصیل ملت ایران و تسلیم کردن آنهاست.

حجت الاسلام ایمانی افزود: رهبر معظم انقلاب با آگاهی از این نقشه شوم دشمنان از ۲ دهه پیش تاکنون همواره تذکرهای لازم را به مردم و مسوولان می‌دهند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: شناخت اهداف شوم دشمنان، گسترش و تعمیق باورهای فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی، بیان صادقانه حقایق برای مردم، تقویت بینش سیاسی و امیدآفرینی در بین اقشار مختلف جامعه بالاخص نسل جوان در قالب جهاد تبیین می‌تواند ما را در برابر توطئه‌های دشمنان بویژه تهاجم فرهنگی آنها مصون بدارد.

جهاد تبیین بهترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: اقامه نمازجمعه که در آن ذکر خدا گفته می‌شود، باحضور پرشور مردم از دستورات الهی در قرآن کریم است که باید مورد اهتمام مردم و مدیران قرار گیرد.

آخوند عبدالکریم جاور افزود: در قرآن آمده، هنگامی که اذان نمازجمعه شنیده می‌شود همگان باید به سمت آن (اقامه نماز) بشتابند و این نشان از اهمیت اقامه نمازجمعه است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه از مدیران خواست برای رفع و کاهش آن بیش از پیش تلاش نمایند.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از برگزاری این نشست، گفت: امروز جامعه اسلامی گرفتار شهوت‌ها و شبهه‌ها شده که باید برای رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: برای رفع معضل شهوت خارج از اصول شرعی، باید نسبت به تقویت ایمان با موعظه و برای رفع شبهه‌ها در جامعه نیز باید با اقدامات تبیینی و پاسخ‌های قانع کننده اقدام کرد.

وی اضافه کرد: خداوند متعال همواره پشتیبان انقلاب اسلامی است و مادامی که مردم دین اسلام را یاری کنند از امدادهای الهی بهره‌مند خواهند بود.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار آن و با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی در پنجم مرداد ۱۳۵۸ نخستین نمازجمعه تهران به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی اقامه شد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha