۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 84831246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبر: 84831246
۱۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

اردبیل-ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در هفت ماه گذشته ۱۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که در اثر آن ۲.۷ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان صرفه‌جویی شده است.

به گزارش ایرنا از آب منطقه‌ای استان اردبیل، حمید فضایلی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین مدت ۱۱۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز استان نصب شده و از اضافه برداشت ۲۲ حلقه چاه مجاز هم جلوگیری شده است.

وی با تشریح آخرین وضعیت لایروبی کانال‌های آبرسانی در استان گفت: تاکنون ۳۱۵ کیلومتر از کانال اصلی و درجه ۲ از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سطح استان لایروبی شده و در همین مدت ۱۰ کیلومتر از کانال اصلی مغان لاینینگ شده است.

اجرای دستورالعمل تحویل حجمی آب به تشکل‌های آب‌بران در استان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اجرایی نمودن دستورالعمل تحویل حجمی آب به تشکل‌های آب بران با مشارکت جهاد کشاورزی بیان کرد: تاکنون ۴۰۸ نقطه تحویل آب در شبکه مغان با دریچه‌های غیرقابل تخریب تجهیز شده است.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای انجام مهندسی ارزش در طرح‌های ساماندهی رودخانه‌های مرزی گفت: در این خصوص نیز با اقدامات انجام یافته ۱۵ میلیارد ریال در هفت ماه گذشته صرفه جویی شده است.

فضایلی با اشاره به استقرار سامانه ساماب سطحی در شبکه آبیاری مغان افزود: به منظور بهره برداری مطلوب از منابع آب برای نخستین بار با اتحادیه تعاونی‌ها در شبکه آبیاری خداآفرین قرارداد منعقد شده است.

وی درباره پاسخگویی به استعلام اشخاص و سازمان‌ها افزود: در راستای برنامه‌های تخصیص آب و مهندسی رودخانه با تلاش همکاران زمان پاسخگویی به استعلامات اشخاص و سازمان‌ها به ۴۸ ساعت کاهش یافته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha