۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۴۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84831142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام همبستگی جهاد اسلامی با وزیر بحرینی مخالف سازش با رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه شب در بیانیه‌ای از موضع‌ وزیر برکنار شده بحرینی به خاطر مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش ایرنا از فلسطین الیوم، جنبش جهاد اسلامی، موضع شیخ «می بنت محمد آل خلیفه»، وزیر فرهنگ و آثار باستانی بحرین که مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز داشته و از دست دادن با سفیر دشمن صهیونیستی در بحرین خودداری کرده بود، تمجید کرد.

«طارق سلمی» سخنگوی رسانه‌ای جهاد اسلامی گفت که این جنبش همبستگی خود را با وزیر بحرینی که موضعی عملی، جسورانه و قاطع در رد سازش را اتخاذ کرد و به عواقب آن اهمیت نداد و بدین ترتیب تجسم اراده واقعی مردان و زنان آزاده ملت ما بود، اعلام می‌کند.

سلمی در بیانیه‌ مطبوعاتی خود به شیخ «می بنت محمد آل خلیفه» و به مردم آزاده بحرین که هر روز موضع خود را در رد هرگونه سازش و ائتلاف با دشمن صهیونیستی ابراز می‌کنند، درود فرستاد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز پیش تر در بیانیه‌ای از موضع می بنت محمد آل خلیفه وزیر سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین که حاضر به دست دادن با سفیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نشد، تقدیر کرد.

جنبش مجاهدان فلسطین نیز در بیانیه‌ای مشابه از اقدام شجاعانه این وزیر بحرینی استقبال و با وی ابراز همبستگی کرد.

همچنین جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص عموم ملت‌های عربی از جمله ملت بحرین را به مخالفت با جنایت عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی فراخواند.

پادشاه بحرین به تازگی «می بنت محمد آل خلیفه» وزیر سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین را که به عنوان چهره مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونستی معروف است، به دلیل دست ندادن با سفیر رژیم صهیونیستی در منامه از سمتش برکنار کرد.   

در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲، سفیر ایالات متحده در منامه، مراسم تشییع جنازه ویژه‌ای را به مناسبت درگذشت پدرش در منزل خود برگزار کرد و از برخی سفرا و مقام‌ها از جمله ایتان نائیه سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین و شیخه می بنت محمد دعوت کرد.

به گزارش رای الیوم، این مقام بحرینی که عضو دستگاه حاکمه خاندان آل خلیفه است، به دلیل اینکه در این مراسم از دست دادن با سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین خودداری کرده بود، از سمتش برکنار شد.

پیش از این هم شیخ می بنت محمد مخالفت خود را با یهودی سازی مناطق قدیمی منامه و اجازه به سرمایه‌گذاران «یهودیان» آمریکا برای ساختن محله «یهودی نشین» مخالفت کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha