مشکلات صنعت طیور خراسان جنوبی با همکاری دستگاه‌های متولی حل می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه حمایتی به مرغداری‌های استان داریم، گفت: مشکلات صنعت طیور استان با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی حل و فصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی شامگاه شنبه در نشست بررسی وضعیت صنعت طیور استان افزود: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها صنعت دام و طیور تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت و برخی از فعالان این صنعت دچار مشکل شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به تغییر قیمت‌ها، شرکت پشتیبانی امور دام مکلف به خرید مرغ مازاد بر مصرف استان شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات شرکت پشتیبانی امور دام کمبود سردخانه برای ذخیره‌سازی مرغ است که مقرر شد تا ۲۴ ساعت آینده نسبت به تامین ژنراتور برق یک سردخانه اقدام و شرکت مربوطه مرغ مازاد را خریداری و ذخیره‌سازی کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر شرکت پشتیبانی امور دام، کشتارگاه‌های استان نیز می‌توانند به صورت مستقیم مرغ را از مرغداری‌ها خریداری و گوشت یا مرغ زنده را در اختیار استان‌های دیگر قرار دهند.

اشرفی عنوان کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از مرغ تولیدی استان که مازاد بر نیاز است به استان‌های مجاور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و سایر ارسال می‌شود.

وی در ارتباط با تاخیر در پرداخت بدهی مرغداری‌های استان تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان که نسبت به خریداری مرغ اقدام می‌کند برای پرداخت مطالبات مرغداران باید با مرکز مکاتبه و موضوع را پیگیری کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مکاتبه‌ای در این خصوص در اختیار استانداری قرار بگیرد تا از این حوزه نیز موضوع از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و مطالبات مرغداری‌های استان پرداخت شود.

وی در ارتباط با گلایه مرغداری‌های استان نسبت به قیمت پایین خرید مرغ نسبت به هزینه انجام شده، تصریح کرد: در حداقل زمان ممکن باید آنالیز قیمتی توسط سازمان جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مربوطه انجام و قیمت نهایی به مرغداران اعلام شود.

اشرفی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد مرغ روی دست تولیدکننده استان بماند، عنوان کرد: دستگاه‌های متولی باید نهایت تلاش خود را برای این مهم انجام دهند، از طرفی قانون برای کار نکردن و مانع شدن نیست لذا نباید مانع کار یکدیگر شویم.

وی تاکید کرد: حال که شرایط تغییر کرده، می‌توان گفت هنر تولید اکنون مشخص می شود لذا تولیدکنندگان بایستی نسبت به افزایش بهره‌وری اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف ایجاد تعادل بین قیمت مصرف کننده و تولیدکننده است که در این زمینه تصمیم گیری‌های خوبی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha