۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84831004
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حکیم: رژه الحشد الشعبی نشان داد که این سازمان نظامی روندی رو به رشد دارد

تهران - ایرنا - «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن تبریک مجدد به نیروهای قهرمان الحشد الشعبی به مناسبت هشتمین سالروز تأسیس آن، رژه مقتدرانه آنان که امروز شنبه با حضور نخست وزیر، وزرا، فرماندهان امنیتی و مقامات بلندپایه رسمی برگزار شد را نشان‌دهنده آمادگی نظامی و ورزیدگی جسمی آنان دانست.

به گزارش ایرنا، حکیم در این پیام افزود: رژه الحشد الشعبی نشان داد که این نهاد رسمی نظامی در کشور روندی رو به رشد داشته است. 
رهبر جریان حکمت ملی عراق از مقامات عالی‌رتبه کشور خواست که برای بهبود بیش از پیش این نهاد فداکار در عرصه آموزش و تسلیحات تلاش کنند و آن را از کشمکش‌های سیاسی دور نگه دارند.
حکیم همچنین به مرجعیت عالی دینی که صادرکننده فتوای مبارک بود و به شهدای عراق به‌ ویژه شهدای الحشد الشعبی و بستگانشان درود فرستاد و برای مصدومان آرزوی سلامتی کرد.
رژه سازمان الحشد الشعبی عراق صبح امروز شنبه در پایگاه نظامی شهید "ابومنتظر المحمداوی" استان دیاله و با حضور برخی از دیگر تشکیلات نظامی وزارت دفاع و کشور و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق برگزار شد. 
الحشد الشعبی در این مراسم همچنین برای اولین بار از یک سری خودروهای نظامی و نیز سامانه های هدایت و کنترل پهپادی ساخته شده توسط متخصصان فنی این سازمان رونمایی کرد.
سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم گروه تروریستی داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) ، با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی امان سه ساله و نیمه، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha