چالش تبلیغات؛ پاشنه آشیل جشنواره فیلم شهر

تهران- ایرنا- هشتمین جشنواره فیلم شهر در حالی به کار خود پایان داد که به عنوان یک غنیمت فرهنگی، باید زمینه‌های لازم در جهت ارتقای استانداردهای خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، با پایان یافتن هشتمین جشنواره فیلم شهر، حالا انتظارها از این جشنواره، به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. جشنواره‌ای که حالا دیگر جایگاهش را در تقویم سینمایی کشور تثبیت کرده و با توجه به این میزان ماندگاری، باید تلاش بیشتری در جهت ارتقای استانداردهای سینمایی و نزدیک شدن به نرم یک جشنواره معتبر به انجام برساند.

وقتی جشنواره‌ای، به‌مانند یک جشنواره معتبر سینمایی، بخش‌های مختلفی چون فیلم کوتاه، مستند، فیلم بلند، فیلم بین‌المللی و . . . دارد نیاز دارد تا با تبلیغات مناسب، زمینه حضور حداکثری مخاطب را فراهم آورد

همین که مهم‌ترین نهاد شهری تصمیم گرفته در گیرودار تمامی مشکلاتی که دارد، این جشنواره را سرپا نگه‌داشته و المان‌های شهری به کار گرفته‌شده در آثار سینمایی را مورد ارزیابی قرار دهد، نشان می‌دهد که نباید به جشنواره شهر، به چشم یک اتفاق سینمایی موقت که اثرات کوتاه‌مدتی دارد، نگاه کرد. به منظور تحقق این مهم، جشنواره فیلم شهر، به تبلیغات هدفمند بسیاری نیاز دارد.

وقتی جشنواره‌ای، به‌مانند یک جشنواره معتبر سینمایی، بخش‌های مختلفی چون فیلم کوتاه، مستند، فیلم بلند، فیلم بین‌المللی و . . . دارد نیاز دارد تا با تبلیغات مناسب، زمینه حضور حداکثری مخاطب را فراهم آورد. پاشنه آشیل جشنواره شهر در حال حاضر، نداشتن مخاطبان کافی برای یک جشنواره معتبر سینمایی است. به‌عنوان مثال در همین دوره، برای نمایش فیلم ملاقات خصوصی که در جشنواره سال گذشته فجر، تا آخرین روز رای‌گیری مردمی، به عنوان نخستین فیلم مردمی قرار داشت و هنوز هم به روی پرده نرفته، تنها نیمی از سالن پر شد. همچنان که از یک جشنواره بزرگ جهانی، این انتظار می‌رود که برای نمایش فیلمی چون موقعیت مهدی، بیشتر از ۷ مخاطب در سالن حضور داشته باشند و . . . 

با توجه به اینکه جشنواره فیلم شهر در دیگر ارکان نظیر بهره‌مندی از تیم داوران سینمایی یا ساختارهای مربوط به برگزاری و اهدای جوایز، از شمایل جشنواره‌های بزرگ بهره می‌برد، حیف است که این میزان تلاش، با نبود مخاطب و رسانه، این‌چنین مورد ستایش قرار نگیرد. 

بنابراین لازم است در دوره‌های بعدی جشنواره، توجه ویژه‌تری بر روی حضور مخاطب، منتقدان و اهالی رسانه شود تا تراز این رویداد مهم سینمایی، در تقویم سینمایی کشور، بالاتر فته و جایگاه آن نزد مخاطبان، به موقعیتی که شایستگی‌اش را دارد، برسد.

چالش تبلیغات؛ پاشنه آشیل جشنواره فیلم شهر

چالش تبلیغات؛ پاشنه آشیل جشنواره فیلم شهر

چالش تبلیغات؛ پاشنه آشیل جشنواره فیلم شهر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha