احداث خط دوم انتقال آب از دریای عمان به استان یزد برای تامین آب استان

یزد- ایرنا - استاندار یزد گفت: از اقدامات اساسی در حوزه تامین آب استان، اجرای خط دوم انتقال آب از دریای عمان به مرکز استان بوده که اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این خط لوله ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد مهران فاطمی  در آیین اختتامیه جشنواره سپاس آب  از بهره برداری از خط پدافندی انتقال آب یزد در دهه اول مردادماه سالجاری خبر داد و افزود: آینده و حیات این استان وابسته به آب است، اگر مصرف آب مدیریت نشود و اقدام اساسی صورت نگیرد ۵۰ سال آینده نامی از این خطه در جغرافیای کشور وجود نخواهد داشت. 

استاندار یزد با اشاره به شرایط آب وهوایی و اقلیمی استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش در زمینه تولید منابع آب، باید مدیریت مصرف این منبع  تجدیدناپذیر ارزشمند در راس امور قرار گیرد تا در این شرایط سخت، دچار مشکل کم آبی و بی آبی نشویم.

 فاطمی  به عزم جدی استان برای حل مسائل و دغدغه های آبی استان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در حال انجام در این راستا، اجرای خط پدافندی انتقال آب از خط خلیج فارس به چادرملو، به مخزن شحنه یزد است.

وی با بیان اینکه خط پدافندی انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر، با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، تصریح کرد: هدف از تعریف این خط تامین آب مورد نیاز یزد در مواقع اضطرار و زمان های اوج مصرف آب است که به صورت جهادی و با تلاش شبانه روزی به جای اجرا در مدت ۱۸ ماه تنها در مدت سه ماه به مرحله بهره برداری می رسد.

استاندار یزدخاطرنشان کرد: به واسطه پیگیری های مکرر استان و معاون اول رئیس جمهور، دستور انجام این مهم از رئیس جمهور اخذ شد و در تلاشیم این موضوع نهایی شود چراکه با اجرای این خط انتقال آب از دریای عمان مسئله آب استان در بخش های شرب و بهداشت، صنعت و کشاورزی کم آبخواه و پربازده تا ۱۰۰ سال آینده مرتفع خواهد شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره سپاس آب تجلیل شد. 

جشنواره یاد شده با هدف فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب در استان برگزار شد. 


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha