نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور افتتاح شد

تهران- ایرنا- نخستین نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شماری از مسئولان فرهنگی و هنری در محل حسینیه الزهرای این سازمان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نخستین نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور در محل حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حاشیه برگزاری دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت. این نمایشگاه از یکم مردادماه(امروز) ۶ مردادماه جاری همه روزه در محل حسینسه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دایر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی ایمانی پور عصرشنبه - یکم مردادماه- در حاشیه گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران به اهمیت صادرات محصولات فرهنگی،هنری، صنایع دستی و ... اشاره و ابراز امیدواری کرد تا ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر حاکمیتی به کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمده تا بتوان ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به خوبی به نمایش گذاشته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تلاش ما این است که نمایشگاه محصولات صادرات محور فرصت‌های جدیدی را برای معرفی محصولات فرهنگی ایران به خارج از کشور را ایجاد کند.

نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور افتتاح شد

حجت الاسلام ایمانی‌پور در عین حال در پاسخ به سوالی درباره اینکه این نمایشگاه چه حاصل و دستاوردی را برای کشور بهمراه خواهد داشت، تصریح کرد: این اقدام، حرکت نو و جدیدی است و زود است درباره نتایج و دستاوردهای آن صحبت و مطلبی را بیان کنیم اما انتظار ما این است که رایزنان فرهنگی هم بتوانند ظرفیت‌های کشورهای مقابل و مقصد را نیز شناسایی کرده و در این مسیر به افرادی که در داخل علاقه‌مند به حضور در خارج از کشور هستند، کمک شایانی نمایند.

وی افزود: ما جشنواره‌ای به نام «از ایران» برگزار کرده و تلاش شد محصولات فرهنگی صادرات محور را شناسایی کنیم از این رو مصمم هستیم در فرصت‌های آینده نیز بتوانیم این ظرفیت‌ها را بیشتر معرفی کرده تا هنرمندان، افراد و گروه‌های بیشتری حضور موثری داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه مؤسساتی که در این نمایشگاه حضور دارند صاحب تجربه های خوبی هستند و در کنار این موسسات از صاحبان ایده های نو هم برای حضور در نمایشگاه محصولات صادرات فرهنگی دعوت کرده‌ایم، اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور بیش از ۸۰ مؤسسه علمی و فرهنگی که برای داخل و خارج از کشور تولیداتی را داشته و دارند، برگزار شده است.

ایمانی‌پور با یادآوری این نکته که بسیاری از هنرمندان و تولیدات کنندگان محصولات صادرات محور در این نمایشگاه در رویداد و سایت «از ایران» شناسایی کرده ایم، ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم حامی و کمکی برای این مؤسسات در ظرفیت‌افزایی باشیم و حضورشان در خارج از کشور را تسهیل کنیم.

به گزارش ایرنا، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پیش از ظهر امروز، اول مردادماه با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، آغاز بکار کرد.

این اجلاس یکم تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران برگزار می‌شود. اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha