۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84830635
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: اتحادیه اروپا اهمیت گاز روسیه را کتمان نکند

تهران – ایرنا –  وزیر امورخارجه مجارستان نسبت به کتمان اهمیت ملموس قطع گاز روسیه که غرب از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تحریم آن مبادرت ورزیده‌اند، هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری راشاتودی دراین باره گزارش داد:  پیتر سیجارتو  (Peter Szijjarto) هشدار داد که امنیت انرژی در اروپا نباید بعنوان یک مساله ایدئولوژیک نگریسته شود و از اتحادیه اروپا خواست تا  واقعیت گاز روسیه را «پنهان» نسازد.

راشاتودی در ادامه گزارش داد: سیجارتو بدنبال سفر به مسکو،  روز جمعه (روز گذشته) به خبرنگاران در این باره گفت: «ثابت شده که خرید گاز طبیعی  (از روسیه) یک مساله ایدوئولوژیک نیست، اما امری عینی است که نمی توان از طریق گفتمان آنرا حل کرد».

بنابراین گزارش اتحادیه اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین از  کشورها عضو خواسته تا از وابستگی به گاز روسیه بکاهند،  در حالی که کمیسیون اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا میزان وابستگی به گاز روسیه را از ماه اوت آتی تا پایان ماه مارس سال آینده میلادی (۲۰۲۳) به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند؛ آلمان از هم اکنون زنگ خطر را درمورد فوریت طرح گاز به صدا در آورده است.

وزیر امورخارجه مجارستان در بخش دیگری گفت: رک بگویم، از برخی از سیاستمداران پیشرو در کشورهای اروپایی می‌شنوم که طی ماه‌های اخیر مدعی شده اند که ترتیب همه چیز را ( در زمینه گاز طبیعی روسیه) داده و منابع جایگزین برای آن یافته و گاز را از جایی دیگر خریده‌ و خود را از شر وابستگی به روسیه رهانیده‌اند، پس اگر اینگونه است چرا زنگ های خطر را به صدا در آورده اند.

بنابراین گزارش سیجارتو  در ادامه انتقاد و هشدار خود درباره تحریم گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا افزود: پس از مدتی، وقت آن می رسد که این سیاستمدران بگویند که آیا گازی وجود دارد یا نه، این سیاستمداران (اروپایی) نباید واقعیت را در مورد ذخیره انرژی کتمان و پنهان کاری کنند.

صلاحیت بر منافع شهروندان اروپا است تا ورود در جنگ اوکراین

راشاتودی در ادامه گزارش داد: مقامات آلمانی هشدار داده اند که به محض قطع دریافت گاز از مسکو، این امر به شدت بر اقتصاد این کشور آسیب وارد خواهد ساخت، مجارستان نیز اعلام داشته که اتحادیه اروپا باید بر منافع شهروندان خود متمرکز باشد تا آنکه بطور فزاینده ای خود را در  مناقشه بین روسیه و اوکراین وارد سازد، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز ماه گذشته گفته بود بروکسل با اعمال تحریم علیه مسکو، راه تنفسی خود را بست.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان نیز طی سخنرانی در رومانی با اشاره به شکست سیاست‌ اعمال تحریم‌ها علیه مسکو، تاکید کرد: اتحادیه اروپا به راهبردی جدید برای موضوع  جنگ در اوکراین نیاز دارد.  وی افزود: این اقدامات باید مبتنی بر دستیابی به صلح باشد نه پیروزی در جنگ.۳۰۲*

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha