طرح‌های بلاتکلیف راه و شهرسازی استان سمنان تعیین‌ تکلیف شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: طرح‌های بلاتکلیف راه و شهرسازی با توجه به وسعت و اهمیت محورهای ارتباطی غربی- شرقی و شمالی-جنوبی کشور در این استان تعیین‌ تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در دیدار با محمدرضا کدخدازاده، عضو هیات مدیره و معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سالن جلسات غدیر استانداری افزود: مساحت، محرومیت و جمعیت باید ۳ شاخص اصلی در توزیع اعتبارات ملی باشد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه بیشترین‌ عامل تصادفات راه های استان واژگونی است، تاکید کرد: ضرورت دارد بحث ایجاد استراحتگاه ها و ایمن‌سازی راه ها در دستور کار باشد.

وی بیان کرد که علاوه بر عامل رسیدگی به راه ها، نیاز است تا بستر خدمات گردشگری استان نیز برای کاهش تصادفات جاده ای و افزایش مدت ماندگاری مسافر فراهم شود.

هاشمی ابراز داشت: در صورت پرداخت مطالبات برخی پیمانکاران و مشاوران طرح ها و پروژه های استان ، این طرح ها و پروژه ها برای هفته دولت و دهه فجر سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

وی ادامه داد: ساخت و تکمیل روند اجرایی پروژه‌ آزاد راه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان ضرورت دارد که تسریع شود.

به گفته هاشمی، با اقدامات صورت‌ گرفته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان ویژه نوروز ۱۴۰۱، تعداد فوتی های راه های استان کاهش یافت اما همچنان راه های استان نیازمند توجه و رسیدگی ویژه است.

مطالبات پیمانکاران پرداخت می شود

عضو هیات مدیره و معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: در این سفر موارد و مباحث مرتبط با پروژه های راه و شهرسازی استان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

کدخدازاده تاکید کرد: برای محورهایی که مورد تصویب سفر رییس جمهور به استان قرار گرفتند، تصویب اعتبار نقدی انجام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در صورت تخصیص اعتبارات در ماه های آتی، مطالبات پیمانکاران استان بر اساس اولویت بندی مسئولان عالی استان، پرداخت خواهد شد.

وی ابراز داشت: علاوه بر تاکید استاندار سمنان مبنی بر لزوم در نظر گرفتن شاخص های جمعیت، محرومیت و مساحت برای توزیع اعتبارات، قرار گرفتن استان در مسیر زائران امام‌هشتم(ع)، کریدور جنوب به شمال و خطوط تراتزیتی که استان ارائه خدمت می کند، در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha