سفر به ازبکستان؛ همکاری‌های نوآورانه تهران - تاشکند توسعه یافت

تهران - ایرنا - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گزارشی با تشریح سفر سورنا ستاری به ازبکستان اعلام کرد: یکی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، ایجاد هم‌افزایی بیشتر در فضای نوآوری است و در همین راستا در جریان این سفر زمینه همکاری‌های نوآورانه فراهم شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور ۲۸ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ به کشور ازبکستان سفر کرد تا فصل جدیدی از روابط علمی دوجانبه میان ایران و این کشور گشوده شود. در این سفر جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه‌های «نهاده‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی»، «دارو، واکسن و مکمل‌های خوراک دام، طیور و آبزیان»، «صنایع غذایی» و «سلامت و تجهیزات پزشکی» حضور داشتند.

این سفر تجاری و فناورانه با همراهی ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق انجام شد تا زمینه برای توسعه همکاری‌های فناورانه دو کشور فراهم شود. دیدار و گفت‌وگو با معاون نخست‌وزیر، وزیر توسعه نوآوری ازبکستان، شرکت در نشست علم و فناوری دو کشور، نمایشگاه محصولات و دستاوردهای صادراتی ایران‌ساخت بخشی از سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور به ازبکستان بود.

ارایه و توسعه محصولات ایران‌ساخت در بازار ازبکستان

ستاری در نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان با یادآوری اینکه بازار این کشور فضای خوبی برای توسعه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران ساخت است، گفت: این بازار بکر می‌تواند فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در ادامه سفر خود به ازبکستان، همراه با ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری این کشور نمایشگاه دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و شرکت‌های فناور ازبکستان را افتتاح کردند.

فرصت مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم‌زمان با حضور ستاری و هیات همراه در ازبکستان، فرصتی مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی فراهم شد تا با مجموعه‌های متناظر ازبکی خود برای توسعه تعاملات و تبادلات فناورانه مذاکرات رودررو داشته باشند.

سید حمیدرضا علوی مدیرعامل شتاب‌دهنده تریگ‌آپ، به همراه هیأتی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این سفر حضور داشتند و تفاهم‌نامه همکاری بین شتاب‌دهنده تریگ‌آپ و تکنوپارک یاشن‌آباد در حاشیه بازدید هیأت مذکور از تکنوپارک، به امضای طرفین رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه ارایه خدمات مشاوره و منتورینگ از سمت تریگ آپ به استارتاپ‌های تکنوپارک یاشن‌آباد است.

شتاب‌دهنده تریگ آپ که فعالیت خود را به‌عنوان یک شتاب‌دهنده عمومی از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است، تاکنون روی بیش از ۵۰ تیم خلاق سرمایه‌گذاری کرده و با ارایه خدمات شتاب دهی شامل فضای کار اشتراکی، سرمایه نقدی، خدمات زیرساختی، خدمات منتورشیپ و ... در جهت بهبود و رشد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی کشور فعالیت داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha