۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 84830443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهکار آلمان برای چالش انرژی؛ گاز مصرف کنندگان گران‌تر می شود

تهران- ایرنا- اولاف شولتز صدراعظم آلمان با اعلام موافقت دولتش برای ارائه بسته کمک حمایتی از شرکت یونیپر به عنوان غول انرژی این کشور، از طرح افزایش بهای گاز مصرف کنندگان با آغاز پاییز خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی موافقت دولت آلمان با ارائه بسته حمایتی به شرکت واردات انرژی "یونیپر" که به دلیل آشفتگی در بازار ناشی از جنگ اوکراین در خطر ورشکستگی است، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان دیروز جمعه در اظهاراتی وعده داد که از مردمش در برابر افزایش هزینه های انرژی محافظت می کند.

شولتز که تعطیلات تابستانی خود را به دلیل نشست خبری برلین بهم زده بود، به خبرنگاران گفت که آلمانی‌ها باید اطمینان داشته باشند هرگز تنها نخواهند ماند و به تنهایی متحمل هزینه های روزافزون انرژی نخواهند شد.

صدراعظم آلمان سپس با اعلام موافقت دولتش برای ارائه بسته حمایتی به شرکت یونیپر خاطرنشان کرد  که دولت در حال برنامه‌ریزی اصلاح مزایای مسکن از سال آینده و همچنین پرداخت‌های ثابت برای کمک به مصرف‌کنندگان در پرداخت قبوض گاز است.

وی سپس افزود: هیچ کس در مقابله با چالش ها و مشکلات تنها نخواهد ماند.

جنگ روسیه در اوکراین باعث تنش شدید در بازار انرژی در اروپا و به ویژه آلمان شده که به شدت به گاز روسیه وابسته است.

کشورهای اتحادیه اروپا روسیه را متهم کرده‌اند که به تلافی تحریم‌های غرب، عرضه گاز را محدود کرده و آلمان نیز مدعی است که مسکو که از انرژی به عنوان سلاح علیه غرب استفاده می کند.

روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته پس از پایان دوره ۱۰ روزه تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم ۱و ۲ که گاز را از طریق دریای بالتیک به آلمان و اروپا می رساند، واردات گاز را با حجم محدودتر از سر گرفته است و این ظن وجود دارد که کرملین ممکن است  تا زمستان بحران انرژی را در قاره سبز کلید بزند.

از سوی دیگر شرکت یونیپر،غول گازی آلمان، که در نتیجه این بحران با خطر ورشکستگی روبرو است، دیروز جمعه اعلام کرد که با دولت در مورد یک طرح نجات به توافق رسیده است.

یونیپر همچنین اعلام کرده است که دولت آلمان در حال برنامه ریزی برای ارائه یک مکانیسم کلی است تا از اول اکتبر (۸ مهر) هزینه های جایگزین گاز که از سوی روسیه وارد نمی شود به مصرف کننده منتقل گردد.

این اقدام که از مدت ها پیش توسط یونیپر مطرح شده بود، می‌تواند باعث تحمیل هزینه های سرسام آور و انفجاری در قبوض گاز مصرف‌کنندگان شود.

به گفته شولتز این امر احتمالا سبب می شود که سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو به قبوض گاز یک خانواده چهار نفره اضافه گردد.

آلمان همچنین در حال اجرای طرح هایی برای بازگشت موقت به زغال سنگ و اجباری کردن صرفه جویی در انرژی در ساختمان های عمومی و اعمال قوانین جدید برای کارایی گرمایش خانه ها و ادارات است.

کمیسیون اروپا این هفته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا تقاضای خود برای گاز طبیعی را در ماه‌های آتی ۱۵ درصد کاهش دهند و به آن قدرت ویژه بدهند تا در صورتی که روسیه واردات گاز را از مسیر نورد استریم قطع کند، کاهش تقاضا را کاهش دهد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha