۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبر: 84830340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

والیبال ایران، نقطه سر خط؛ ۳۵ روز تا مسابقات جهانی

تهران- ایرنا- تیم ملی والیبال ایران که عملکرد خوبی در لیگ ملت‌ها داشت زمان زیادی برای آماده‌سازی خود جهت شرکت در مسابقات جهانی ندارد.

به گزارش ایرنا، ملی‌پوشان والیبال ایران در لیگ ملت‌ها کاری کردند کارستان. عملکرد آنها به گونه‌ای بود که تحسین همگان را واداشت. شاگردان عطایی در شرایطی در این رقابت‌ها شرکت کردند که تنها بازی تدارکاتی آنها مقابل صربستان بود و به همین خاطر ۴ بازی هفته اول لیگ ملت‌ها حکم بازی‌های تدارکاتی را برای تیم ملی داشت.

تیم ملی والیبال عیار واقعی خود را از هفته دوم نشان داد. شکست دادن تیم‌های قدرتمندی همچون امریکا، لهستان، صربستان و اسلوونی آنقدر دور از انتظار بود که کمتر کسی می‌توانست این نتایج را پیش‌بینی کند. در نهایت و بر خلاف انتظارات تیم ملی والیبال توانست به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها صعود کند. در این مرحله تیم ملی یک بار دیگر با لهستان بازی کرد و این بار بر خلاف دور مقدماتی مقابل این تیم مغلوب شد. درخشش این تیم به گونه‌ای بود که حتی منتقدان هم مجبور به تمجید شدند.

این روزها تعریف و تمجید از تیم ملی والیبال آنقدر زیاد شده که می‌تواند تبعات منفی روی این تیم داشته باشد. تنها ۳۵ روز تا آغاز مصاف تیم ملی با رقبایش در رقابت‌های جهانی باقی مانده و این تیم پیش از حضور در مسابقات جهانی در تورنمنت واگنر هم شرکت خواهد کرد. فارغ از اینکه تیم ملی والیبال چه زمانی اردوهای خود را آغاز خواهد کرد بازیکنان این تیم باید در نظر داشته باشند بحث رقابت‌های جهانی با لیگ ملت‌ها کاملا متفاوت است.

تفکر حرفه‌ای بازیکنان که از آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل یک تیم ورزشی یاد می‌شود همچنان در بین ملی‌پوشان والیبال ایران کمتر دیده می‌شود. به خصوص اینکه احتمال دارد آنها به سبب درخشش در لیگ ملت‌ها خودشان را عاری از هر ضعفی بدانند. همین موضوع کار کادرفنی تیم ملی والیبال را دشوارتر می‌کند.

اگر تا پیش از لیگ ملت‌ها کسی توقع کسب نتیجه از تیم ملی را نداشت؛ حالا درخشش در لیگ ملت‌ها توقعات را از این تیم بالا برده است. مربیان تیم ملی والیبال به محض بازگشت به ایران باید به دنبال رفع نقاط ضعف و از همه مهمتر توجیه بازیکنانی که همچنان در حال و هوای درخشش در لیگ ملت‌ها هستند، باشند. در صورتی که این موضوع به درستی مدیریت نشود می‌تواند شکست‌های پی‌درپی تیم ملی را در مسابقات جهانی در پی داشته باشد.

تیم ملی والیبال ایران در گروه F مسابقات جهانی با تیم‌های آرژانتین، مصر و هلند همگروه است. برنامه مسابقات این تیم به شرح زیر است:

پنجم شهریور: ایران – آرژانتین ساعت ۲۰

هفتم شهریور: ایران – مصر ساعت ۲۰

نهم شهریور: ایران – هلند ساعت ۲۰

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha