۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبر: 84830321
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کتاب «رگ‌های روشن» به همت « مریم گمار » شاعر کرمانشاهی منتشر شد

کرمانشاه - ایرنا - کتاب «رگ های روشن» که شامل ۶۱ شعر از شاعران سپیدسرا و معاصر کشور است به کوشش «مریم گمار» نویسنده و شاعر کرمانشاهی در ۱۱۳ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان، توسط انتشارات «ماهاران» تهران منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از این کتاب‌های «اردیبهشت دست‌هایم» و «طلایه‌داران شعر سپید» از این شاعر و نویسنده کرمانشاهی منتشر شده و خانم گمار در سومین اثر خود سعی کرده مولفه های شعر سپید که مهمترین آن فرم، ساختار، ایجاز، تخیل شاعرانه  و نماد و نشانه ها است را در این اثر نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه در کتاب  "رگهای روشن "سعی شده زبان شعر امروز که زیر شاخه فرم و ساختار می باشد به خوبی نمایان شود در تعریف زبان شعر امروز گفت: خوب می‌دانیم در طول  زمان های متمادی زبان‌ مانند رودخانه ای در حرکت‌ و دستخوش تغییرات فراوان بوده و هست ولی اینکه با توجه به شعر امروز، زبان شعری خود را داشته باشیم از هرکس برنمی آید.

این نویسنده کرمانشاهی در ادامه اظهار داشت: ما برای تفکر گذشتگان ارزش و احترام بسیار قائلیم اما چیزی که از یک شاعر معاصر، چهره فراموش نشدنی می‌سازد، زبان‌ شعری امروز و فرامعیار اوست یعنی نه تنها زبانی امروزی داشته باشیم بلکه تکنیک های آن رعایت شود و این به خودی خود محقق نمی‌شود مگر آنکه شعر را خوب شناخته باشیم.

خانم گمار افزود: شاعران  این کتاب نه تنها به واقع  اینگونه اند بلکه گاهی فراتر از یک شاعر با شعر زندگی کرده و مانوس اند و من این‌ افتخار را داشتم وسیله ای باشم‌ تا  ۶۱ شاعر از بهترین‌ شاعران کشور را در عرصه سپید کنار هم جمع کنم.

نویسنده کتاب «اردیبهشت دست هایم» گفت: یدالله رویایی در جایی  می گوید: " شعر بیشتر  از آنکه متعهد شود، متعهد می کند و من فکر می‌کنم، همین‌ تعهد در شعر باعث شد دست به گرد آوری این‌ کتاب بزنم. " حالا بعد اتمام این مجموعه سپید معاصر باید بگویم بسیار خوشحالم که توانستم  قدمی هرچند کوچک‌ در راه اعتلای فرهنگ و ادبیات معاصر ایران و کرمانشاه  بردارم.  

«مریم گمار» شاعر سپیدسرا متولد ۲۶ تیر ۱۳۵۹ در کرمانشاه و دیپلم رشته ادبیات و فوق دیپلم علوم‌قرآنی و همچنین دیپلم معرق از فنی حرفه ای کرمانشاه دارد که فعالیت شعری خود را از سال ۱۳۷۹ از مجتمع آوینی کرمانشاه آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ با تلاش فراوان اولین کتاب خود را با نام «اردیبهشت دست هایم» منتشر کرد؛  کتاب «طلایه داران شعر سپید»، شرکت در نگارش ۱۲ کتاب مشترک و چاپ اشعار کوتاه و بلند در روزنامه های داخلی و خارجی بخشی از سوابق این شاعر کرمانشاهی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha