۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 84830320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از استان اصفهان

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 84830320
چند خبر کوتاه از استان اصفهان

اصفهان – ایرنا – تخریب هشت حلقه چاه زغال در نجف‌آباد، کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی قطع برق در اصفهان و دستگیری متخلف شکار پرندگان در منطقه حفاظت شده کرکس چند خبر کوتاه امروز استان اصفهان است.

تخریب هشت حلقه چاه زغال وپلمب ۲ واحد آلاینده در نجف آباد

رییس اداره محیط زیست نجف آباد از تخریب هشت حلقه چاه زغال و پلمب ۲ واحد آلاینده زیست محیطی در این شهرستان خبر داد.

محمد محمدی درگفت و گو با  ایرنا افزود: درپی شکایت مردمی  مبنی بر آلایندگی محیط زندگی توسط چاه‌های زغال و بعضی واحد های صنعتی، اقدامات لازم برای شناسایی واحدهای آلاینده صورت گرفت و پس از بررسیهای کارشناسی و صدور اخطاریه و بی‌توجهی صاحبان مشاعل فوق، گزارش مربوطه به  فرمانداری، نیروی انتظامی و دادستانی برای صدور دستور و همکاری ارایه شد.

وی اظهار داشت: در این راستا پس از اعلام گزارش واحدهای آلاینده به مراجع قضایی با صدور دستور دادستان نجف آباد و باهمکاری نیروی انتظامی، بخشداری ، دهیاریها و ارگانهای مرتبط  هشت حلقه چاه زغال در منطقه کهریزسنگ و گلدشت نجف آباد تخریب  و ۲ واحد صنعتی آلاینده نیز  پلمب  شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان نجف‌آباد افزود: همچنین علاوه بر پلمب، تخریب و جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای آلاینده پرونده متخلفان برای پرداخت جریمه ضرر و زیان زیست محیطی در دادگستری همچنان در جریان است.

وی یادآور شد: تولید زغال به هر روش  سنتی بدون کسب مجوز لازم از اداره محیط زیست  به علت آلایندگی و تولید گاز های خطرناک در فرآیند سوخت ناقص به عنوان تهدیدی علیه سلامت جامعه وبهداشت عمومی ممنوع است.

کلاهبرداری با ارسال پیامک جعلی قطع برق در اصفهان

 رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامک جعلی قطع برق، اقدام به برداشت از حساب شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه با دریافت پیامک اخطار قطع برق و ورود به لینکی ناشناس و دانلود اپلیکیشن معرفی شده با پرداخت بدهی خود کل موجودی حساب آن ها به صورت غیرمجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا به صورت ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص می شود اطلاعات کارت بانکی مالباختگان در درگاه فیشینگ سرقت و با توجه به دسترسی برنامه جعلی به پیامک ها رمز دوم یکبار مصرف آن ها نیز سرقت و برداشت از حساب آن ها صورت گرفته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار شده و وی را جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی کردند.

دستگیری متخلف شکار پرندگان در منطقه حفاظت شده کرکس

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز از شناسایی و دستگیری متخلف شکار پرندگان در منطقه حفاظت شده کرکس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، اکبر عسکریان زاده مهابادی افزود:محیط بانان این اداره، یک نفر متخلف شکار و صید را که بر خلاف مقررات اقدام به شکار غیر مجاز یک قطعه کبک در زیستگاه منطقه حفاظت شده کرکس کرده بود، دستگیر کردند.

وی اظهار داشت:  از این متخلف یک قبضه پی سی پی و یک قطعه کبک، کشف و ضبط  و پس از اخد ضرر و زیان زیست محیطی، پرونده به همراه متخلف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

طبق ماده ۱۱ و ۱۲ قانون شکار و صید، شکار جانوران وحشی بر خلاف مقررات این قانون بوده و قابل تعقیب و مجازات است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha