۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84830177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جزئیاتی جدید از بسته کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین

تهران-ایرنا- یک مقام ارشد آمریکا در مورد جزئیات بسته کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به اوکراین گفت: کاخ سقید در حال بررسی احتمال ارسال جنگنده‌های ساخت آمریکا به اوکراین است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا تصمیم‌گیری درباره ارسال جنگنده به اوکراین را زمان‌بر عنوان کرد.

وی درباره جزئیات ۲۷۰ میلیون دلار تسلیحات آمریکا برای اوکراین که شامل ۱۰۰ میلیون دلار پهپاد است، گفت: آمریکا براساس این برنامه، ۵۸۰ پهپاد فونیکس‌گوست در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

براساس این گزارش، آمریکا بیش از ۱۷۵ میلیون دلار هم به ارسال دیگر ادوات نظامی به اوکراین اختصاص خواهد داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز، سامانه موشکی هیمارس را از تسلیحاتی عنوان کرد که به اوکراین ارائه خواهد شد.

آمریکا تاکنون ۸.۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است اما به خاطر نگرانی از پاسخ احتمالی روسیه، از ارائه جنگنده و سلاح‌های دوربرد به کی‌یف خودداری کرده‌ است.

بسیاری از کارشناسان درباره ورود ناتو و آمریکا به جنگ اوکراین هشدار داده و درباره شروع جنگ هسته‌ای یا جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha