۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱:۱۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84829992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع روسیه: دو سند در استانبول برای حل مشکلات تامین مواد غذایی امضا شد

تهران- ایرنا- سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: روز جمعه در استانبول دو سند امضا شد که قرار است موضوع صادرات مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی را حل کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، شویگو با بیان اینکه این دو سند به هم مرتبط هستند، گفت: دو سند در استانبول امضا شد که هدف آن حل مشکلات عرضه مواد غذایی و کود به بازارهای جهانی است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، سند اول حاکی از پیوستن سازمان ملل به لغو محدودیت های مختلف در صادرات محصولات کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی است و سند دوم الگوریتم صادرات محصولات کشاورزی اوکراین از بنادر دریای سیاه تحت کنترل اوکراین را تعریف می کند.

شویگو خاطر نشان کرد: سند دوم بر اساس الگوریتم پیشنهادی روسیه است و با کمک آن یک کریدور بشردوستانه دریایی و موارد دیگر را فراهم می کند. کشتی‌های تجاری می‌توانند آزادانه از آن عبور کرده و به بنادر تحت کنترل اوکراین بروند.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین قرارداد صادرات غلات با میانجیگیری سازمان ملل را عصر روز جمعه در استانبول امضا کردند.

براساس این توافق، کنترل بندرهای «اودسا»، «چرنومورسک» و «یوژنی» که محل صادرات غلات خواهند بود در اختیار طرف اوکراینی است.

علاوه براین، هیچ کشتی دیگری به جز کشتی های حامل محصولات غذایی و کود اجازه حضور در این بنادر را نخواهد داشت.

مذاکرات بین ترکیه، روسیه، اوکراین و سازمان ملل درباره صادرات غلات هفته گذشته در استانبول برگزار شد. دو طرف برای ایجاد یک مرکز هماهنگی در استانبول برای عملیاتی کردن این موضوع توافق کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha