۱ مرداد ۱۴۰۱، ۳:۴۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84829989
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه چهار پرتابگر آمریکا را منهدم کرد

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۳:۴۹
کد خبر: 84829989
روسیه چهار پرتابگر آمریکا را منهدم کرد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور چهار پرتابگر هیمارس (HIMARS) ساخت آمریکا را منهدم کرده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: ارتش روسیه چهار موشک انداز و یک حمل کننده موشک سیستم های راکت چند پرتاب HIMARS ساخت آمریکا را با استفاده از تسلیحات بسیار دقیق از تاریخ 5 تا 20 جولای (14 الی 29 تیرماه) منهدم کرده اند.  

موشک انداز M142 HIMARS یک سیستم موشک پرتاب چندگانه بسیار متحرک است که توسط شرکت فناوری دفاعی مستقر در لاکهید مارتین ایالات متحده توسعه یافته است.

این پرتابگر بیش از 20 نوع مهمات را با برد اصابت 30 تا 80 کیلومتر (برای موشک) و 300 کیلومتر و بیشتر (برای موشک تاکتیکی) شلیک می کند.

این سیستم موشکی در برخی از کشورها از جمله آمریکا، سنگاپور، امارات، کانادا، لهستان، رومانی و اردن مورد استفاده قرار می گیرد.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند گذشته)، روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از آنها در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

در پاسخ به عملیات نظامی روسیه، آمریکا و متحدانش تحریم‌های همه جانبه ای را علیه روسیه وضع کرده‌اند و تسلیحات تهاجمی و دفاعی به ارزش چندین میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار داده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha