۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 2221
کد خبر: 84829971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجتماع بزرگ مداحان و ذاکرین اندیمشک برگزار شد

۱ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۶
کد خبر: 84829971
اجتماع بزرگ مداحان و ذاکرین اندیمشک برگزار شد

اندیمشک-ایرنا-در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و  ایام شهادت حضرت سید الشهدا (ع) اجتماع بزرگ مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) اندیمشک جمعه شب در سالن شهید قاسم زاده این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: عشق به اهل بیت (ع) و شور حسینی در بین ملت ولایتمدار و خداجوی ایران اسلامی خاموش نشدنی است و این عشق در ایام محرم به خوبی خود را نشان داده است .

وی با اشاره به اعتقاد مردم اندیمشک به امام حسین (ع) افزود: شهرستان اندیمشک سرشار از عشق به اهل بیت (ع) است و این مهم در ایام محرم و اربعین حسینی طی سال های قبل و در ایام تاسوعا، عاشورا و میزبانی از زائران کربلایی معلی به خوبی خود را نمایان کرده است.

وی ادامه داد : مردم ولایت مدار و عاشق حضرت سید الشهدا (ع) و اهل بیت(ع) در ایام محرم به شایستگی شور حسینی می آفرینند و سوگواران امام حسین (ع) در مواکب با عشق به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به زائران خدمات دهی کرده اند.

وی افزود:مردم شهرستان اندیمشک همواره به صورت خودجوش پای ثابت برنامه های مذهبی و فرهنگی ایام محرم بوده اند و عشق حسینی در جای جای  این شهرستان متبلور است.

حسنوند بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری ویژه برنامه های سوگواری ایام محرم در شهرستان اندیشیده شده و مراسم سوگواری روز عاشورا و شام غریبان مانند ایام پیش از کرونا در بهشت زهرای اندیمشک و کوی لور، بخش الوار گرمسیری و قدمگاه امام رضا علیه السلام  برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: یوم العباس نماد حسینی بودن شهرستان اندیمشک است و این مراسم با حضور آحاد مردم اندیمشک و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار می شود ضمن اینکه تعداد ۱۵ هزار پرس غذا نذری طبخ و بین عزاداران حسینی توزیع خواهد شد.

وی با بیان برخی برنامه های لازم برای تسهیل در تردد هیات های سوگوار شهرستان در روز عاشورا گفت : تدابیر لازم برای روان سازی ترافیک و برگزاری هرچه بهتر آیین های عزاداری اندیشیده شده و پیش بینی می شود با رفع گره های ترافیکی، شاهد تسهیل در تردد هیات های سوگوار و حضور باشکوه‌تر مردم خداجوی شهرستان در آیین های ویژه محرم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم خداجوی شهرستان با حضور سرشار از اعتقاد خود در مراسم های ویژه محرم، بار دیگر حماسه ای از شور و عشق حسینی می آفرینند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: مسوولان شهرستان اندیمشک برای برگزاری شایسته مراسم سوگواری ایام محرم و صفر در شهرستان اندیمشک در کنار مردم هستند و برنامه های این ایام با شکوه هرچه بیشتر برگزار خواهد شد.

پیمان جهانگیری افزود: شهرستان اندیمشک در آستانه ماه محرم هر ساله سیاهپوش می شود و مردم اندیمشک همواره به صورت خودجوش در آیین های ویژه محرم نقش آفرینی می کنند.

وی عشق به اهل بیت (ع) و سید الشهدا (ع) را ضامن سعادت و کمال انسان دانست و افزود: شهرستان اندیمشک در سال های اخیر به بهترین نحو ممکن در این جریان فرهنگی و مذهبی عظیم سهیم بوده و در شرایط پسا کرونا نیز همچون سال های قبل برای ایام محرم سنگ تمام می گذارند.

جهانگیری گفت: در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم های ویژه تاسوعا و عاشورا انجام شده است .

وی از هیات های سوگوار حسینی و سایر دستگاههای اجرایی خواست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای برنامه های ایام محرم همت کنند. 

امام جمعه شهرستان اندیمشک نیز با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورا گفت:مردم خداجو و ولایتمدار شهرستان اندیمشک همواره نشان داده اند که عشق و علاقه خاص و ویژه ای به اباعبدالله الحسین علیه السلام دارند.

حجت‌الاسلام سیدکمال موسوی افزود: عشق به حضرت سید الشهدا (ع) خاموش شدنی نیست و ایام محرم فرصتی برای تجدید بیعت با اهل بیت (ع) وامام حسین(ع) به شمار می رود.

در این گردهمایی در خصوص برنامه های ایام محرم هم اندیشی و برنامه ریزی شد.
شهرستان اندیمشک ورودی استان خوزستان است  و در مسیر تردد زائران کربلای معلی قرار دارد.
هر سال در ایام محرم دهها موکب در این شهرستان با هدف پذیرایی از زائران راه اندازی می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha