۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۴
کد خبرنگار: 1269
کد خبر: 84829966
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۳ درصد از مردم خواهان ماندن جشنواره فیلم  کودک در اصفهان هستند

اصفهان-ایرنا- آخرین نظرسنجی که بر اساس گفت وگوی خبری ویژه برنامه تفاوط انجام شده، ۷۳ درصد از مردم خواستار بقا جشنواره فیلم کودک در اصفهان هستند و مابقی با جابه جایی این رویداد موافق بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتقال جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان به تهران و یا دیگر نقطه کشور، موضوع داغ رسانه ها و نهادهای فرهنگی اصفهان و تهران است که سی و پنجمین دوره این جشنواره در کدام نقطه کشور برگزار خواهد شد.

تحلیل و بررسی و نظرسنجی شامگاه جمعه در ویژه برنامه تفاوط ایجاد گفت وگوی خبری با حضور ایمان حجتی مدیرکل سابق ارتباطات و امور بین الملل  شهرداری اصفهان و دبیر سابق اجرایی جشنواره فیلم کودک و مصطفی حیدری پژوهشگر و فعال سینمایی برگزار شد.

همزمان با این گفت وگو نظرسنجی نیز انجام شد که ۷۳ درصد از مردم خواستار بقا جشنواره فیلم کودک در اصفهان هستند و مابقی با جابه جایی این رویداد موافق بودند.

پیامدهای اجتماعی جابه جایی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان

دبیرسابق اجرایی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به توسعه زیرساخت ها و تقویت دبیرخانه این جشنواره در اصفهان گفت: جابه جایی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از اصفهان به یک نقطه دیگر کشور تبعات اجتماعی و نارضایتی هایی را به همراه دارد.

ایمان حجتی قرار گرفتن نیروهای فعال و خلاق حوزه فیلم و متخصص در حوزه کودکان و نوجوانان را از دیگر تبعات اجتماعی این تغییر میزبان جشنواره اعلام کرد.

به گفته وی، جابه جایی مکرر یک رویداد از یک نقطه به مکان دیگر، هویت فرهنگی آن را چند رگه می کند و این چندگانگی به ضرر اصل اتفاق و برنامه خواهد بود.

دبیرسابق اجرایی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه روزنامه گاردین ۲۰۰ ساله شده، اظهارداشت: این نشان از بقا یک جریان در بیش از دو قرن بوده و باید در داخل کشور هم ما چنین نگاهی برای پایداری حرکت یک اتفاق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در اجرای جشنواره فیلم کودک در بیش از سی سال گذشته اصفهان چالش ها و مشکلاتی داشته، تصریح کرد: این مشکلات و چالش ها با گذر زمان رفع شده و دبیرخانه جشنواره فعال و پویا شده است.

حجتی با بیان اینکه در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اقشار مختلف اجتماعی و افراد آسیب پذیر مثل معلولان در اصفهان دیده شدند و حتی یک کودک نابینا هم با بازآفرینی فیلم برای او، امکان بهره برداری از این رویداد را داشت و این جریان را اصفهان رقم زد و بین المللی شد.

به اعتقاد وی، حرکت جشنواره فیلم در راستای واگذاری کار به مردم بوده که دولت به جای تصدی گری این رویداد آن را به شهرداری به عنوان نهاد عمومی واگذار کرده و در آینده نیز امکان برون سپاری به یک موسسه غیرانتفاعی را دارد.

اصفهان پای جشنواره فیلم را به نقاط کمتر برخوردار باز کرد

پژوهشگر و فعال سینمایی کشور در ادامه این گفت وگوی خبری به اقداماتی که شهرداری اصفهان در تقویت و توسعه بخش های این جشنواره انجام داد اشاره کرد و اظهارداشت: بهره برداری اقشار مختلف از جمله گروه های معلولان و مردم ساکن مناطق کمتر برخوردار از جمله کارهایی بود که اصفهان توانست انجام بدهد و مسئولان در تهران قادر به چنین اقدامی نخواهند بود.

مصطفی حیدری افزود: باید بخش بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان توسعه یافته و آثار با کیفیت بیشتری را تولید و عرضه کند.

به گفته وی، در صورت بقا دبیرخانه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان، لازم است تا مسئولان اصفهان و تهران مشکلات خود را بر سر این موضوع حل کنند و به نقطه مشترکی برسند.

حیدری ادامه داد: در صورتی هم که این جشنواره در اصفهان نماند، این استان ظرفیت های فعالی دارد که خود می تواند جریان تازه ای را به راه بیندازد و اتفاقی دیگر ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه بهره برداران فیلم های جشنواره عمدتا افراد اهل سینما بوده اند، اذعان داشت: باید مشارکت بیشتر افراد فراهم شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در اصفهان برگزار می شد که امسال قرار است سی و پنجمین دوره آن برگزار شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha