امام جمعه اراک: دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی فراوان است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید براینکه توجه به موضوع راه های مواصلاتی این استان نیازمند توجه ویژه است، گفت: دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به این استان فراوان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» عصر جمعه در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس‌جمهور در اراک افزود: سفر ریاست جمهور و هیات دولت به استان مرکزی به طور قطع موجب افتخار و سربلندی مردم استان و ملت ایران است و دستاوردهای فراوانی خواهد داشت.

وی بیان کرد: استان مرکزی استان امامین انقلاب اسلامی و شخصیت‌هایی چون کربلایی کاظم ساروقی و نراقیین که جزء ستون‌های فقه تشییع و عرفان و اخلاق است، و این استان در طی یکصد سال گذشته منشا تحولات عظیم در حوزه‌های علمیه بوده و لذا امروز در قبال این استان مسئولیت دوچندان وجود دارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: در برابر آرمان‌های حضرت امام(ره) و شهدا و انقلاب مسئول هستیم و باید به آنها توجه ویژه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: استان مرکزی مهد امام زادگان و مرکز شهادت است و تعداد شهدای استان نسبت به جمعیت آن بسیار قابل توجه است و  امروز باید با دیدگاه روشن در سیاست‌ها و تصمیمات عمل کرد.

وی گفت: توجه به حوزه‌های علمیه موجب پیشرفت و اعتلای اسلام و مظهر اقتدار و کرامت ملت و جامعه تشییع است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و استان مرکزی در این خصوص ظرفیت های فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: هرکدام از ظرفیت‌های استان مرکزی نیاز به توجه ویژه دارند و امروز توجه به راه‌های مواصلاتی استان یک ضرورت است که باید با جدیت دنبال شود و استان مرکزی در حوزه راه نیاز به عنایت ویژه دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: هوای استان مرکزی از دیگر اولویت‌های مهم استان است که باید با توسعه برق خورشیدی و عنایت‌های ویژه، مسئله آلودگی هوا را با تدبیر حل کرد چراکه مسئله آلودگی هوا دغدغه مهم مردم است.

وی عنوان کرد: در حوزه آب، شهرستان‌های ساوه و تفرش در اولویت قرار دارند و در حوزه مناطق حاشیه نشین با توجه به اینکه بیش از ۲۲ اولویت در استان در دستور کار قرار گرفته و اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص نیاز است سایر دستگاه ها پای کار بیایند که به طور قطع  راهگشا و کارآمد خواهد بود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha