معاون رییس جمهور:دولت سیزدهم تحول گرا است

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبر: 84829806
معاون رییس جمهور:دولت سیزدهم تحول گرا است

خمین - ایرنا - معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم تحول گرا است و با همگرایی موجود بین قوای سه گانه تحولات اساسی باید انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمد حسینی روز جمعه در شورای اداری خمین افزود: دولت سیزدهم سند تحول را در ۳۷ موضوع نوشته و این سند باید عملیاتی و اجرایی شود.

وی بیان کرد: برنامه هفتم توسعه براساس مسئله محوری باید تهیه شود و اجرای آن نیازمند عزم و اراده ملی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم در طول یکسال به اندازه هشت سال کار انجام داده و رییس جمهور در یکسال به تمام استانها به جز ۲ استان همدان و کرمان سفر کرده و اعتبارات مصوب این سفرها تخصیص یافته است.
حسینی تاکید کرد: مدیران باید تحول و کار جهادی را باور داشته باشند و مشکلات را با روحیه گره گشایی حل کنند.

وی با بیان اینکه مردمی بودن دولت سیزدهم شعار نیست،اظهار داشت: رییس جمهور و هیات دولت با سفر به استانها از نزدیک مشکلات مناطق مختلف کشور را لمس می کنند.

حسینی گفت: بلند آوازه بودن خمین به برکت امام خمینی (ره)است و بسیاری از بزرگان معتقدند که شخصیتی تحول آفرین مانند امام راحل پس از ائمه اطهار نداشتیم.

وی با تاکید براینکه شخصیت امام راحل باید بیش از اینها به دنیا معرفی شود، افزود: اساتید برای بازدید از بیت تاریخی امام در خمین تشویق شوند و این مکان معنوی و تاریخی در مسیر راهیان نور قرار گیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: آشنایی از نزدیک با امام و اجداد ایشان که دارای روحیه حماسی و سلحشوری بودند در گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار است و خمین می تواند پیشگام در معرفی امام باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: مشکلات معیشتی وجود دارد و بخشی از این مشکلات را می توان با حوزه فرهنگی نظیر ترویج اندیشه های امام و پاسخ به ابهامات حل کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خمین از سوی دولت‌های گذشته، خاطرنشان کرد: مدیران استان و شهرستان برای حل مشکلات خمین باید پیگیر باشند وگرنه مطالبات در حجم انبوه کارهای دولت فراموش می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: به منظور تبدیل خمین به فرمانداری ویژه شاخص ها باید بررسی و روال در کمیسیون سیاسی و دفاعی طی شود.

حسینی ، خشکسالی را مشکل تمام کشور دانست و ادامه داد: بسیاری از استانها با مسئله آب مواجه هستند و در دولت سیزدهم از روز اول اهتمام ویژه ای برای این مسئله وجود دارد.

وی تاکید کرد: این مسئله باید با دقت و ظرافت پیگیری شود چراکه گاهی تبعات اجتماعی و مقاومت هایی به دنبال دارد.

حسینی افزود: دولت عزم جدی برای انتقال آب، نوع کشت ، نحوه آبیاری و چاه های ژرف دارد و هم اکنون سه مورد چاه ژرف در زابل و سیستان و بلوچستان در اعماق زمین حفر کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین تقریبا آماده است و پس از صحبت با وزارت بهداشت انتظار می رود مسائل این بیمارستان حل شود.


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha