عادی انگاری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در البرز

کرج-ایرنا- عادی انگاری ویروس کرونا و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در البرز سبب شده تا باردیگر شاهد اوج گیری این بیماری باشیم موضوعی که هفته گذشته در سر خط اخبار هشداری استان قرار گرفت.

هفته گذشته ( بیست و پنجم تا سی و یکم تیرماه ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در سیاسی در استان البرز ثبت شد.

در این بین مهم ترین اخبار در البرز در هفته ای که گذشت مربوط به ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و حتی موارد فوتی ناشی از این ویروس در این استان باشیم به گونه ای که در روزهای پایانی هفته مجموع ضریب اشغال تخت های بیمارستانی البرز به ۱۹۹ تخت رسید.

در آخرین بررسی ها  با فوت یک نفر در این استان بر اثر ویروس کرونا شمار کل جانباختگان این بیماری به عدد ۶ هزارو۸۴۶ نفر رسید .

 از سوی دیگر ۸۸ هزار و ۹۲۹ بیمار کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های البرز بستری شده اند که ۸۱ هزارو۸۸۲ بیمار آنان بهبود یافته اند.

با توجه به روند صعودی  مبتلایان به این ویروس در استان کارشناسان بهداشتی و مسوولان تزریق واکسن ، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مهمترین اقدام برای پیشگیری از کرونا بارها و بارها اعلام کردند.

دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه این روزها شاهد افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان هستیم ، اعلام کرد: ساکنان البرز رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا را اولویت قرار دهند.

اخبار مربوط به حوزه جاده ای از تصادفات گرفته و اعمال محدودیت های تردد در محور کرج- چالوس با توجه به افزایش میزان تردد در این محور را از دیگر اخبار مهم هفته گذشته می توان عنوان که در این بخش به گوشه ای از آن اشاره می شود.

سقوط یک خاور در جاده هشتگرد - طالقان سه کشته برجای گذاشت،همچنین در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر قتل یک مادر و دختر به سبب زورگیری در پل کلاک و سقوط دختر از روی این پل مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز نسبت به این قضیه واکنش داد و عنوان کرد: قابل توضیح است که این حادثه صرفا تصادف بوده و به هیچ عنوان زورگیری نبوده است.

از دیگر اخبار مربوط به حوزه راه را می توان به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه از آزاد راه تهران - شمال به سمت چالوس در روزهای پایانی هفته ای که گذشت اشاره کرد همچنین  برای پیشگیری از حوادث احتمالی و روان سازی ترافیک در جاده های استان البرز پلیس مستقر شده بود.

در این بین ایمن سازی محورهای حادثه خیز شهرستان های غرب البرز یکی از مواردی بود که علی حدادی نماینده مردم طالقان،نظرآباد، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی بر آن تاکید کرده بود.

وی در این رابطه بیان کرده بود که  ایمن سازی محورهای ارتباطی حادثه خیز در سفر رییس جمهور به استان البرز مصوب شده بنابراین باید دستگاه های اجرایی متولی در این زمینه اقدامات جدی در پیش گیرند.

کوتاهی شهرداران البرز در پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز پیگرد قانونی دارد،مجتبی عبداللهی استاندار البرز گفت: کوتاهی شهرداران استان در پیشگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز پیگیرد قانونی برای این افراد خواهد داشت.

برکنار شدن شهردار چهار باغ از دیگر عناوین مهم خبری البرز در هفته ای که گذشت بود، محمدرضا قربانی با رای تمام پنج عضو شورای شهر از مسوولیت شهرداری چهارباغ کنار گذاشته شد که به گفته پیمان خیری رییس شورای شهر چهارباغ، نداشتن سکونت در شهر چهارباغ علت مخالفت شورای شهر با ادامه فعالیت وی به عنوان شهردار این شهر بوده است.

همچنین در پی برکناری  شهردار چهارباغ ، اعضای شورای شهر  محمد چگینی را به عنوان سرپرست شهرداری چهارباغ معرفی کردند.

تغییر و تحولات در حوزه شهرداری تنها به چهار باغ محدود نشد و در هفته ای که گذشت شاهد این بودیم که اعضای شورای اسلامی شهر کرج  در نشستی ویژه از بین هشت نامزد سکانداری شهرداری کرج ، چهار گزینه آنان را به مرحله نهایی معرفی کردند.

بر همین اساس  سید مازیار حسینی با ۱۳ رای ، منوچهر غفاری با هفت رای ،  مجید حاجی غلام سریزدی با  هفت  رای و علی سلطانی مقدم با هفت رای  برای مرحله نهایی انتخاب که به زودی از بین این افراد یکی از آنان به عنوان شهردار کرج انتخاب  می شود.

  نگرانی های جدی در خصوص تغییر اقلیم وجود دارد،جانمایی ۵۴ زمین در البرز، عزم دولت سیزدهم و احیای ۱۳۹ واحد تولیدی در البرز، تشدید طرح نظارت بر نانوایی های استان، راه اندازی شهرک سلامت برای سالمندان البرزی و بازنگری در قیمت گاز واحدهای تولیدی را از دیگر عناوین خبری البرز در هفته ای که گذشت می توان بیان کرد.

همچنین در هفته ای که گذشت علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در نشست مشترک با شرکتهای دانش بنیان و فناور البرز گفت: موانع صدور مجوز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان باید برداشته شود و حمایت های لازم در این زمینه صورت گیرد.

آخرین مطلب البرز در هفته ای که گذشت مربوط به برگزاری خطبه های نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج است، وی در بخشی از خطبه های خود با با اشاره به خباثت های دشمنان اسلام در عرصه های مختلف گفت : امروز دشمنان کانون خانواده را در جامعه اسلامی نشانه رفته تا این کانون گرم از هم پاشیده شود.

وی افزود: براین اساس دشمنان تلاش می کنند سبک زندگی خانواده ایرانی را تغییر داده و اگر خانواده ای براساس موازین اسلامی حرکت کرد آن را از هم بپاشد؛ چنانچه می بینیم مدتی است طلاق درجامعه زیاد شده و این درحالی است که در دستورات دین اسلام و اهل بیت(ع) تاکید بر خانواده شده چراکه از مختصات فرد ایرانی و شیعی داشتن خانواده است.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha