رییس جمهور از شرکت تولیدکننده تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان خمین بازید کرد

خمین - ایرنا - رییس جمهور روز جمعه در جریان سفر به استان مرکزی از شرکت تولیدکننده تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان خمین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی  پس از ورود به شهرستان خمین، از توانمندی‌ متخصصان داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی بازدید کرد.

شرکت مانا انرژی پاک با هدف تولید ویفر سلول و پنل خورشیدی و همچنین نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی در سال ۱۳۹۷ تاسیس و در ناحیه صنعتی شهید سعیدی واقع در استان مرکزی فعالیت‌ خود را آغاز کرده است.

نخستین خط تولید سلول‌های خورشیدی دوم دی ماه ۱۴۰۰ با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ مگاوات با حضور «علی اکبر محرابیان» در ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهرستان خمین استان مرکزی به بهره برداری رسید.این واحد تولید یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات پنل خورشیدی را برنامه ریزی کرده است.

کارخانه تولید ویفر سیلیکونی با ظرفیت تولید یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات ویفر سیلیکونی از سال ۱۳۹۸ کار خود را در سطح زیربنایی بیشتر از ۶۵ هزار متر مربع فضای صنعتی و اداری آغاز کرده است.

این واحد صنعتی نماد خنثی سازی تحریم ها است و این کارخانه در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ایران اسلامی به تکنولوژی جلوگیری کنند، توانسته با همت و تلاش تجهیزات پنل خورشیدی با کیفیت تولید کند.

رئیس جمهور اسلامی ایران امروز ( جمعه) به استان مرکزی سفر کرده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha