گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی+فیلم و عکس

اراک - ایرنا - سرزمین آفتاب در قلب ایران اسلامی میزبان بیست‌ و نهمین سفر استانی رئیس‌جمهور است و آیت‌الله رئیسی میهمان مردمان عالم پرور و فرهیخته این استان است، پیگیری مشکلات پایتخت صنعت ایران و دیدار با اقشار مختلف و تعیین تکلیف طرح‌های نیمه‌تمام استان از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صبح روز جمعه ۳۱ تیرماه، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تهران را به مقصد اراک، مرکز استان مرکزی ترک کرد. بیش از ۱۵ وزیر، معاون وزیر در این سفر همراه او هستند تا به مهم‌ترین دغدغه‌ها، مشکلات و کمبودهای استان مرکزی رسیدگی شود.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان خمین، نشست با نخبگان، دیدار با مردم اراک در مجموعه ورزشی پنجم مرداد، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به استان مرکزی است.

۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه‌ها هم یک روز پیش از این سفر، در نقاط مختلف استان تشکیل شد تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته‌ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود. 

استان مرکزی با یک میلیون ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده‌ است و دارای ۱۲ شهرستان و ۳۲ شهر است.

استان مرکزی مهد پرورش انسانهای فرهیخته است

رئیس جمهوردر بدو ورود به اراک در فرودگاه این شهر و در جمع خبرنگاران استان مرکزی به جایگاه استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: هر کدام از صنایع استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی است.

رئیس جمهور از شرکت‌های آذرآب و هپکو اراک بازدید کرد 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در اولین بازدید از واحدهای صنعتی استان مرکزی از شرکت صنایع آذرآب و هپکو اراک بازدید کرد.

رئیس جمهور در بازدید از مجتمع صنایع آذرآب در جمع کارگران این واحد تولیدی ضمن استماع درخواست‌های آنها، افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور و اعتماد به نفس ملی هستند و این واحدهای تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، اظهار داشت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.

رییسی همچنین در بازدید از شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در جمع مهندسان و کارگران این مجتمع تولیدی گفت: رونق و جهش تولید ملی با منع واردات کالاهای مشابه ساخت داخل محقق می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی افزود: محصولاتی که در داخل کشور از جمله در هپکو ساخته می‌شود به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود.

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی+فیلم و عکس

رییس جمهور وارد خمین شد

آیت الله سید ابراهیم رییسی در ادامه سفر یک روزه خود به استان مرکزی با استقبال پرشور مردم مومن و انقلابی شهرستان خمین وارد این شهر شد. رییسی پس از حضور در بیت تاریخی امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در مصلی این شهر با مردم همیشه در صحنه و وفادار شهر هزار شهید دیدار می‌کند. 

رییس جمهور در جمع مردم خمین در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: امام خمینی(ره) به عنوان معلم بزرگ انقلاب اسلامی مقاومت را به ایرانیان و آزادیخواهان جهان آموخت و بازگو کردن سخنان ایشان مصداق جهاد تبیین است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود: اخلاص اولین ویژگی امام راحل بود و آنچه امام را به این جایگاه رساند دلدادگی به مکتب اسلام و اهل بیت(ع)بود.

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی+فیلم و عکس

رییس جمهور همچنین در جریان این سفر از شرکت تولیدکننده تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی شهرستان خمین بازدید کرد و در جریان توانمندی متخصصات داخلی در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی قرار گرفت.

رییسی همچنین از محل تولد و بیت تاریخی امام راحل در این شهر بازدید کرد.

آیت‌الله رییسی: کشور نیازمند تحول اساسی است

رییس جمهور عصر جمعه در نشست با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی گفت: کشور نیازمند تحول اساسی است و باید در این راستا نگاه‌ها تحولی باشد.اگر نگاه تحولی نباشد و به وضع موجود قانع باشیم، تحولی ایجاد نمی‌شود.

آیت الله رییسی ادامه داد: شرایط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه اکنون نیازمند تحول است، وضع موجود با وضع مطلوب فاصله دارد که باید فاصله بین این ۲ وضعیت را کم کرد.

رییس جمهور: مردمی بودن رمز موفقیت دولت سیزدهم است

رییس جمهور در دیدار با مردم استان مرکزی که در مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک گفت: رمز موفقیت دولت سیزدهم در مردمی بودن است و تمام برنامه‌های دولت بر این اساس تدوین شده است.

آیت‌الله رییسی افزود: امروز میدان دادن به مردم در بازار، اقتصاد و مسائل و مشکلات اجتماعی برای دولت یک اصل است و هرکجا به مردم میدان داده شد موجب پیشرفت و موفقیت دولت ها فراهم شده‌است.

وی ادامه داد: رمز موفقت دولت سیزدهم را مردمی بودن می دانم و وقتی سخن از مردم می گویم یک شعار و تابلو نیست بلکه یک اصل اساسی و راهبردی است.

رئیس جمهور، رئیس حفاظت محیط زیست را مسئول پیگیری اجرای طرح کاهش آلودگی هوا اراک معرفی کرد

رئیس جمهور در نشست شورای اداری اراک با بیان اینکه، طرح جامع آلودگی هوای اراک به صورت کامل اجرا نشده است، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور را مسئول پیگیری اجرای این طرح معرفی کرد.

آیت الله رییسی گفت: فزود: اگر طرح جامع آلودگی هوای اراک دارای نقصی است باید رفع شود و آقای سلاجقه مسئولیت دارند از شرکت هایی که موجب آلودگی هستند این مهم را بررسی کنند.

وی همچنین در نشست پایان سفر اعلام کرد که اجرای ۲۲۰ طرح در سفر به استان مرکزی مصوب شد.

رییس جمهور افزود:  از این تعداد ۵۰ طرح زیربنایی، ۳۹ طرح در بخش آب، خاک و کشاورزی، ۶۵ طرح در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ۲۰ طرح در بخش تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۹ طرح اشتغال، هشت طرح صنعت و معدن، ۲۳ طرح مسایل رفاهی و ۱۰ طرح در حوزه انتظامی و قضایی است.

۱۵‌ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در صنایع استان مرکزی اختصاص یافت

صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور گفت:  ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در صنایع در سفر هیات دولت به استان مرکزی اختصاص یافت.

وی در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: اقدامات کارشناسی و برنامه ریزی های لازم درخصوص این سفر انجام شده که ماحصل این اقدامات و تلاش ها ۲۲۴ توافق با ۳۰ دستگاه اجرایی دولتی و حاکمیتی است.

برنامه فروش خودرو با روش قرعه کشی به تدریج از دستور کار خارج می‌شود

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از چند واحد صنعتی شهرستان ساوه و دیدار با فعالان اقتصادی و اقشار مختلف مردم گفت: فروش خودرو بر اساس قرعه کشی به تدریج از دستور کار این وزارتخانه و شرکت‌های خودروسازی خارج می شود و این مساله تابع عرضه و تقاضا و شرایط بازار اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: قرار است عرضه همه خودروهای تولیدی شرکت سایپا (غیر از ۲ نوع خودرو) از فرایند قرعه کشی خارج شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی ساوه گفت: کشور با کمبود تولید برق مواجه است و برای جبران کاستی و عقب ماندگی ها در این خصوص برنامه ساخت نیروگاه با هدف تولید ۱۲ هزار مگاوات برق هدف‌گذاری شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان مرکزی رتبه یک کشور در سطح صنعتی است، گفت: در ساوه و زرندیه مشکل بیکاری وجود ندارد اما توسعه فناوری‌های جدید در حوزه صنعت باید در اولویت قرار گیرد.

۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر دولت به استان مرکزی اختصاص یافت

احمد وحیدی وزیر کشور در نشست شورای اداری شهرستان شازند گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر هیات دولت به استان مرکزی برای اجرای طرح‌های این استان پیش بینی شد.

وی افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در استان مرکزی اختصاص یافته‌ که بخش قابل توجهی از این منابع مالی به شهرستان شازند اختصاص یافته‌است.

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی+فیلم و عکس

ملاقات معاون پارلمانی رئیس جمهور با خانواده شهید لطیفی در خمین

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در بدو ورود به خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با خانواده شهید محمدطاهر لطفی دیدار کرد و گفت: شهدا در طول تاریخ برای حفظ کرامت اسلام رشادت و ایثارگری های بسیاری نشان دادند و با دعا و مناجات با خدا توانستند مسیر حق را پیدا کنند.

وی در شورای اداری شهرستان خمین گفت: دولت سیزدهم تحول گرا است و با همگرایی موجود بین قوای سه گانه تحولات اساسی باید انجام شود.

وی افزود: دولت سیزدهم سند تحول را در ۳۷ موضوع نوشته و این سند باید عملیاتی و اجرایی شود.

مریم جلالی معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور نیز در خمین گفت: صنایع‌دستی خمین پایگاهی برای تولید است و حفظ و نگهداری از صنایع‌دستی در این شهر در اولویت قرار دارد.

کنترل نوسانات قیمت سیمان و ارتقای توان صادراتی آن پیگیری می شود

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی زرندیه و ساوه گفت: یکی از مشکلات کارخانه‌های سیمان در کشور نوسانات قیمت این محصول است که باید با برنامه‌ریزی مناسب شرایط را به ثبات برسانیم و در گام بعدی در پی صادرات و یافتن بازارهای جدید برای این تولیدات باشیم.

وی افزود: کارخانه سیمان زرندیه نخستین واحدی بود که به آن سرکشی کردیم و این مجموعه در زمره کارخانه هایی با فناوری خوب است که تقریبا نزدیک به ظرفیت اسمی خود، سیمان خاکستری و سیمان سفید را تولید می کند.

خزعلی: زنان آسیب دیده و کارآفرین استان مرکزی حمایت می شوند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اعتبارات مناسبی در حوزه‌های مختلف اشتغالزایی، کارآفرینی و بازپروری برای حمایت از زنان آسیب دیده استان مرکزی در نظر گرفته شده است.

انسیه خزعلی در حاشیه بازدید از مرکز جامع مداخلات و حمایت های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، افزود: این اعتبارات در حوزه زنان آسیب دیده، بازپروری، تامین مسئله اشتغال و به خصوص برای زنان سرپرست خانوار و به ویژه کارآفرینی، کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران ایرنا از سفر رییس‌جمهور به استان مرکزی+فیلم و عکس

رییس سازمان انرژی اتمی وارد شهرستان «خنداب» شد

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در سفر یک روزه وارد شهرستان «خنداب» شد تا از پروژه‌ها و بخش‌های مختلف این شهرستان بازدید کند. وی در این سفر علاوه بر حضور در گلزار مطهر شهدای شهر جاورسیان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهر، با خانواده معزز شهدا دیدار خواهد کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر با بیان اینکه طرح‌های توسعه خنداب را آغاز خواهیم کرد، گفت: ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر شتاب گرفته است.

روزانه سه میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه شازند قرار می‌گیرد

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس مذاکرات انجام شده با وزیر نفت، روزانه سه میلیون متر مکعب گاز در زمستان امسال در اختیار نیروگاه حرارتی شازند قرار می‌گیرد.

وی حاشیه برگزاری ملاقات عمومی در اتاق بازرگانی اراک در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه مسئولان استان باید به صورت جدی به دنبال اخذ عوارض آلایندگی از صنایع باشند، گفت: باید صنایع به سرعت نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است، اما تلاش می کنیم که آلودگی هوای اراک در یک بازه زمانی مشخص کاهش یابد.

سلاجقه همچنین در دیدار با خانواده معظم شهیدان والا مقام عباسعلی و سبزعلی آجرلو گفت: آرمان‌های شهدا باید با قدرت ادامه یابد.

معاون رییس جمهور همچنین در نشست شورای اداری شهرستان اراک گفت: انقلابی و مردمی بودن کلید واژه دولت سیزدهم است و تمام برنامه‌های دولت مردمی با این اصل اساسی تدوین می‌شود. این کلیدواژه زمانی واقعیت پیدا می‌کند که مردم باشند و اگر مردم حذف شوند دولت محتوایی نخواهد داشت.

۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از کشاورزی محلات تخصیص یافت

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از دهکده گل محلات گفت: ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گلخانه‌ای، حمایت از شیلات، عشایر ، مرمت قنوات، آبخیزداری، صدور اسناد اراضی کشاورزی و حمایت از آبیاری نوین شهرستان محلات تخصیص یافت.

وی افزود: علاوه بر این ۳۰ هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات برای کشاورزان و گلخانه‌داران این منطقه در نظر گرفته شده که در اسرع وقت تامین و پرداخت می‌شود.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح های شهرستان دلیجان گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی استان مرکزی در سفر هیات دولت به این استان پیش بینی شده که این اعتبار برای آبیاری نوین، حمایت از توسعه گیاهان دارویی، استخرهای ذخیره، حمایت از عشایر استان و صدور اسناد ارزی در نظر گرفته شده است

عباس پاپی زاده معاون وزیر و رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز در جریان بازدید از مناطق عشایری شهرستان زرندیه از تصویب ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت های حوزه عشایری استان مرکزی در قالب سفر هیات دولت خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش: نقش مردم در تثبیت کارآمدی حکومت برجسته است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری شهرستان تفرش گفت: رهنمودهای امام راحل، هندسه حکومت را به گونه ای ترسیم کرد که اکنون به واسطه حضور و نقش مردم حکومت کارآمد است.

وی افزود: شهرستان تفرش دارای ۴۰۰ ایثارگر است که ۱۰۸  نفر از آنها به مقام رفیع شهادت نائل آمده اند و به دلیل پرورش انسان های فرهیخته و بزرگی چون پروفسور حسابی به سرزمین علم و ادب و خواستگاه علما و دانشمندان مشهور است. 

اخبار بیشتر از جزئیات سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان مرکزی را در پرونده خبری « سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه استان مرکزی» دنبال کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha