رئیس جمهور: هر کدام از صنایع استان مرکزی نماد اعتماد به نفس است

اراک - ایرنا - رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: هر کدام از صنایع استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید « ابراهیم رئیسی» صبح جمعه در جریان بیست و نهمین سفر استانی خود به استان مرکزی و در بدو ورود در فرودگاه اراک در جمع خبرنگاران افزود: عرض سلام و ادب احترام به مردم عزیز استان مرکزی بویژه شهدای معزز، ایثارگران و سرافرازان این دیار.

وی بیان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله قطب صنعتی کشور است و در صنعت تخصصی نقش مهمی در پشتیبانی از دفاع مقدس داشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استان مرکزی غیر از تقدیم بیش از ۶ هزار شهید به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقشی که در پشتیبانی‌های فنی، صنعتی و تخصصی از دفاع مقدس داشته بی بدیل است.

وی بیان کرد: استان مرکزی مهد پرورش انسان‌های فرهیخته و بزرگان که سرآمد آنها بزرگانی همچون امام راحل و آیت‌الله اراکی هستند که برای‌ اسلام و ایران اسلامی منشاء خیر و برکات بوده‌اند.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: پیش از سفر بررسی‌هایی قبل از ورود به استان برای رفع مشکلات استان مرکزی انجام شده و نقطه نظرات کارشناسان، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران پر تلاش استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شنیده شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اولویت‌های رفع نیازها و مشکلات استان مشخص شده و البته این استان با وجود همه مشکلات و چالش‌ها، ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که در کشور کم نظیر است.

آیت‌الله رئیسی نیروی کار مستعد و توانمند را از ظرفیت‌های استان مرکزی دانست و اظهار داشت: این نیروی کارآمد در صورت برخورداری از امکانات که باید از سوی دولت تامین شود، می‌تواند در توسعه اقتصاد ملی نقش آفرین باشد.

وی تاکید کرد: در این سفر و در جلساتی که با مدیران و مسئولان خواهیم داشت، تصمیماتی را خواهیم گرفت که برخی در استان اعلام و برخی در مرکز پیگیری و به اطلاع مردم عزیز استان مرکزی می‌رسد.

وزرای کشور، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، راه وشهرسازی، نیرو و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور مجلس معاون امور زنان و خانواده، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان محیط زیست و رئیس سازمان برنامه و بودجه رئیس جمهور را در سفر به استان مرکزی همراهی می‌کنند. 

رئیس جمهور از فرودگاه اراک راهی شهر خمین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha