۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۵:۰۹
کد خبر: 84829387
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شنیده شدن صدای انفجار و آژیر حمله هوایی در خارکیف اوکراین

تهران-ایرنا- رسانه‌های محلی اوکراین بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار و آژیر حمله هوایی در منطقه خارکیف در شمال شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا از "کی‌یف ایندیپندنت" بر اساس این گزارش‌ها، حدود ساعت ۳ و ۱۰ دقیقه (به وقت محلی) بامداد جمعه صدای انفجار و آژیر حمله هوایی در استان خارکیف به صدا درآمده است. 

اطلاعات بیشتری از اهداف و آسیب احتمالی این حملات منتشر نشده است. 

به گزارش ایرنا، رسانه‌های غربی عصر پنجشنبه از گلوله باران شهر خارکیف خبر دادند. 

شایگور ترخوف شهردار این شهر درکانال تلگرامی خود ادعا کرد:  یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق خارکیف که دومین شهر بزرگ اوکراین است گلوله باران شد. دفتر دادستانی منطقه از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر خبر داده است. 
روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق غیر نظامی را رد می‌کند. 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین وارد پنجمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha