۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۴:۲۲
کد خبر: 84829382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار روسیه در مورد عواقب مخرب تحریم‌های اروپا به اقتصاد جهانی

تهران-ایرنا- وزارت امورخارجه روسیه آخرین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه این کشور را غیرقانونی خواند و هشدار داد که این تحریم‌ها عواقب مخربی بر امنیت و اقتصاد جهانی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از "اسپوتنیک" ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه شب گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا غیرقانونی است، تلاش‌ها برای اعمال فشار بر مسکو چشم‌اندازی ندارد و پافشاری در این زمین به بن بست می‌رسد.

وی افزود: با توجه به ناامیدی آشکار و بیهوده بودن سیاست بلندمدت فشار بر روسیه، پیامدهای فاجعه بار تحریم‌های اتحادیه اروپا برای بخش‌های مختلف اقتصاد و امنیت جهانی از جمله کشورهای عضو این اتحادیه بیش از پیش آشکار می‌شود.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که آندری بلوسف معاون اول نخست‌وزیر روسیه، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو و ولادیمیر ماشکوف و سرگئی بزروکوف، دو هنرمند روس را تحریم کرده است.

علاوه بر این افرد، در بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا،  اداره دولتی روسوترودنیچستو، سبربانک و الکساندر زالداستانوف، رئیس باشگاه موتورسواری گرگ‌های شب هدف قرار گرفته‌اند. 

به گزارش ایرنا، این درحالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با همتای مجارستانی خود از این که کشورهای اروپایی کورکورانه از آمریکا پیروی می‌کنند ابراز تاسف کرد.

بسته هفتم تحریم‌ها شامل ممنوعیت خرید طلا از روسیه در قالب محصولات نیمه‌تمام و خرد است و دسته بندی‌های خاصی به لیست کالاها و فناوری‌های دو منظوره اضافه خواهند شد. 

همچنین لیست سیاه اتحادیه اروپا شامل ۴۸ شهروند و سازمان روسی دیگر می‌شود و تحریم‌ها شامل توضیحاتی در مورد محدودیت‌های عملیات مالی روسیه و شرکت‌های روس خواهد بود. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد پنجمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha