پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان اختصاص می یابد

اراک - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی استان مرکزی اختصاص می یابد، چرا که این استان مهم و نیازمند توجه ویژه است.

" علی رسولیان" عصر پنجشنبه در محل میز ارتباطات مردمی در اداره کل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد یکی از شهرکهای صنعتی بزرگ کشور در نزدیکی بزرگراه غدیر استان هدفگذاری شده و مجوزهای لازم نیز در این راستا اخذ شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور، ما به عنوان نماینده وزیر صمت در استان در راستای پاسخگویی به نیازها و مطالبات مردم و فعالان اقتصادی و روسای تشکل ها حضور یافتیم که پاسخگوی شمار بالایی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع استان بودیم.

نماینده تام الاختیار وزیر صمت در سفر رییس جمهور به استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان، تقاضا برای ایجاد سرمایه گذاری، مناسب است که در این راستا مباحث تامین مالی در بازسازی و نوسازی همچنین تامین ماشین آلات از موضوعات مهم مورد درخواست این جامعه هدف بود.

رسولیان گفت: برخی مباحث از جمله حقوق گمرکی مربوط به سطح ملی بود که امید است کاهش این مهم در برخی موارد وارداتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

وی اضافه کرد: تامین زیرساخت آب و برق و گاز برای استقرار صنایع، مباحث مربوط به معدن و صنایع معدنی از دیگر مباحث مطرح شده بود که بسیاری از مباحث تعیین تکلیف شد و بخشی باید در ستاد تسهیل کارگروه های مرتبط مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی، تامین برق به عنوان یک موضوع مهم برای شهرک ها و نواحی صنعتی و ایجاد پست های برق بین وزارت صمت و نیرو و دولت، اختصاص یا تامین آب مورد نیاز صنعت از طریق انتقال بخشی از پساب اراک برای صنعت، ایجاد تصفیه خانه در برخی شهرک ها و تامین زیرساخت های صنعت از مواردی بود که در این سفر تامین اعتبار شد و امید است این سفر بتواند در تامین تسهیلات و زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم مثمرثمر باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، اقدامات وزارت صمت و مبادلات و همکاری ها به شدت با کشورهای همسایه افزایش داشته و یک دیپلماسی جدید با کشورهای همسایه شکل گرفته است، روز گذشته در ملاقات اردوغان با رئیس جمهور نیز تفاهمات خوبی منعقد شد.

رسولیان بیان کرد: رفع موانع تولید دراولویت اقدامات دولت سیزدهم است و سال گذشته و چندماهه امسال آمار مبادلات تجاری افزایش قابل توجهی داشته و سازمان توسعه و تجارت نیز در این راستا نشست های زیادی برگزار و این مهم مدنظر ویژه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha