نخستین اجلاس مشترک مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۹کشور در اسفراین برگزار شد

بجنورد- ایرنا- نخستین اجلاس مشترک معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۹ کشور با حضور مدیران و معاونان فرهنگی اجتماعی  از ۲۸ دانشگاه و موسسه آموزش عالی استانهای خراسان شمالی، جنوبی ، رضوی و سمنان در اسفراین برگزار و چالش های این حوزه بررسی شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت اسفراین و عضو دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی در آیین‌افتتاحیه نخستین اجلاس مشترک مدیران و معاونان‌ دانشگاه و موسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور بر اهمیت کار فرهنگی مبنادار در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: اجرای کار فرهنگی در دانشگاهها باید عمیق، بنیادی و پرمحتوا باشد. 

حجت الاسلام حسین یوسفی فر افزود: در کار فرهنگی دانشگاه می توانند از ظرفیت گروه معارف دانشگاه استفاده و نگاه تربیتی و فرهنگی به آن داشت.

وی بر تاثیرگذاری اجرای کارهای فرهنگی در دانشگاه با استفاده از مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: برنامه فرهنگی دانشگاه باید عمیق، منسجم و مدیریت پرور باشد.

فرماندار اسفراین نیز در این‌ نشست با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شهرستان اسفراین به ویژه در حوزه قرآنی اظهار داشت: اسفراین به دلیل کثرت فعالیت و جلسات قرانی به عنوان دارالقران خراسان شمالی  مشهور است که این ظرفیتی بزرگ‌ در حوزه فرهنگی است.

مسلم‌ نوری افزود: ظرفیت قرآنی شهرستان می تواند به عنوان‌ تیکه گاه فرهنگی برای مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد و دانشگاه باید با استفاده ازاین ظرفیت کمک کند تا بنیان این‌ بحث در دانشگاه نهادینه و سبب ارتقا شاخص برنامه های فرهنگی دانشگاه شود.

وی همچنین با اشاره به سبقه فرهنگی و علمی و مشاهیر شهرستان اسفراین بر استفاده از این ظرفیت برای ارتقای برنامه های فرهنگی دانشگاه ها تاکید کرد .

فرماندار اسفراین گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی مکمل یکدیگرند و توجه توامان به این حوزه ها در دانشگاه ها سبب رشد و توسعه و ارتقا سایر حوزه ها خواهد شد . 

در این اجلاسیه مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه وموسسات آموزش عالی منطقه ۹ کشور همچنین در نشستی تخصصی به بررسی و بحث و تبادل نظر درخصوص مهمترین مسائل پیش روی دانشگاه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

پیشنهاد راهکارهای مواجه با چالش های فرهنگی پیش روی دانشگاه ها در حوزه های عفاف و حجاب، تقلب، قانون گریزی و پیشنهاد راهکارهای عملی برای جهاد تبیین و اسلامی شدن دانشگاه ها وارائه راهکارهای پیشنهادی برای بودجه یابی و تدوین آئین نامه های مورد نیاز و مسائل جاری دانشگاه ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی از دیگر مباحث مطرح شده در نشست تخصصی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منطقه ۹کشور بود.

شهرستان اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha