استاندار آذربایجان غربی: رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت مرز برای تحول اقتصادی تاکید دارند

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تاکیدات ریاست جمهور مبنی بر تقویت دیپلماسی منطقه‌ای و استفاده از ظرفیت مرز برای تحول اقتصادی، گفت: تلاش داریم با اقدامات اساسی نسبت به بهبود معیشت مرزنشینان اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از مرزهای تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت، تکمیل زیرساخت‌های مرزی از جمله کیله سردشت را از اولویت‌های مدیران استان برای رونق اقتصادی دانست.

وی اظهار کرد: برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز به عنوان یک پیشران مهم توسعه، از همه توانمندی‌های ملی و استانی بهره خواهیم برد و با توجه به موقعیت ویژه استان در همجواری با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان، تکمیل زیرساخت‌های مرزی برای تحول اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

معتمدیان رفع موانع صادرات و واردات در مرز کیله سردشت را از جمله اقدامات در دست اجرا اعلام کرد و یادآور شد: با تلاش مرزنشینان و نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی، امنیتی و مرزبانی امنیت پایدار به عنوان رکن اساسی تحول اقتصادی در مرزها ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی: رییس جمهور بر استفاده از ظرفیت مرز برای تحول اقتصادی تاکید دارند

براساس این گزارش، سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه استاندار آذربایجان غربی امروز با سفر به شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت علاوه بر بازدید از مرزهای تمرچین و کیله و بخش‌های مختلف این دو پایانه از جمله شرکت‌های مستقر، پایانه، گمرک، بازارچه و همچنین بازارچه عیر رسمی اشکان با مردم  و روستاییان مرزنشین دیدار و گفت وگو کرده و در جلسه‌ای با حضور مسوولان استان آذربایجان غربی و این دو شهرستان نسبت به بررسی راهکارهای ایجاد تحول اقتصاد مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha